Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Drag Star 650 - moja prvá skutočná motorka!

 Zdieľať

Pridané: 27.11.2007 Autor: musicman
Čitatelia: 30371 [Vaše stroje - Moja motorka]

Len nedávno, je tomu tuším mesiac aj niečo som sa dostal k tejto stránke venovanej motorkárom.

Denne som začal čítať recenzeie, diskusie a proste vsetko zaradom som do seba hltal, tak som sa rozhodol, že sa trošku povypytujem a dal som tému do diskusie že "začínam pomožte". Napísal som tam, že som totálny začiatočník a že rád by som si kúpil nejaké moto najradšej chopper, pretože tie sa mi páčili od mlada. Zopár ľudí sa do diskusie zapojilo, dali mi nejaké rady a tak pomaly som začal aj reálne sa obzerať čo by som asi tak kúpil.

Rozhodoval som sa medzi Viragom 535, Marauderom 800, Dragstarom 650 a pod. Napísal som na mail pár členom motoraidu na čo sa mi aj dvaja ozvali no a s jedným z nich som sa aj reálne stretol dokonca sme boli pozrieť aj jedno Virago 750 čo nebol zrovna moj vysnívaný stroj, ale len tak zo zaujímavosti som sa chcel na neho pozrieť. No a na radu nového známeho som si podal inzerát s tým že by som rád kúpil Dragstar 650, pretože táto motorka sa mi páčila najviac a bolo mi povedané, že už keď teda si chcem kúpiť motorku tak nech je to teda obľúbený Dragstar.

Neprešli ani dva dni a dostal som ponuku na dovoz Dragstara za zaujímavú cenu. Tak som si nechal dva dni čas na rozmyslenie.

Nebol som stále na 100 percent rozhodnutý či fakt chcem motorku, navyše sa zima ešte len začína a do ďalšej sezóny hodne ďaleko. Samozrejme som nakoniec povedal O.K. a tak sme po motorku vyrazili. Stále tomu neverím, ale už môžem povedať, že aj ja som majiteľom krásneho stroja. Nech sa páči zoznámte sa ladies and gentleman moja Yamaha Dragstar Classic 650.

 vysnívaný Drag Super Star
vysnívaný Drag Super Star

Ročník výroby 1999 po prvom majiteľovi s jasným radokmeňom, v chválitebnom stave. V chválitebnom preto, pretože po stránke motorickej a technickej je všetko o.k., len motorka poslednú sezónu evidentne odpočívala tak je trocha zanesená prachom tak aspoň budem mať čo robiť cez zimu a dúfam, že na jar bude na jaj vysvedčení svietiť jednotka s hviezdičkou! Jedna vec ma ešte čaká a nie som s nej zrovna nadšený a je to prihlásenie motorky u nás do evidencie. Keďže z duše nenávidím behanie po úradoch a všakovaké vybavovačky tak si budem musieť asi viackrát kusnúť do jazyka. Asi počkám na budúci rok, pretože by sa mali zrušiť nepopulárne COC-čka a celá procedúra prihlasovania by sa mala zjednodušiť. Teda aspoň dúfam, že to tak bude. No a na jar si budem musieť urobiť vodičák a dúfam že sa stanem pomaly a isto jedným z Vás.

Priznám sa zatiaľ mám stále pred motorkou rešpekt a nieje aj zlé keby to tak zostalo. Nechcel som sa rozpisovať podrobnejšie o motorke, myslím že je dostatočne známa všetkým, dodám len že mi na nej chýba akurát padací rám, takže ak má niekto náhodou nejaký na predaj tak nech sa mi ozve. Tak už sa mi nechce písať na záver by som chcel pozdraviť Mr. Fatboya a Mr. Brazela a poďakovať im ešte raz za rady a pomoc. Pozdravujem Vás všetkých!

 one more time
one more time

Pridané: 27.11.2007 Autor: musicman Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XVS Drag Star 1999:

Foto:
Yamaha XVS Drag Star 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XVS Drag Star
Rok:1999
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:40.6 k (29.8 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:51 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.1:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 63.0 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:86 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:100/90-19
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:200 mm
Pneu vzadu:170/80-15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:230 kg
Výška sedla:695 mm
Objem nádrže:16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:150 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7 s
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 km

Súvisiace články:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »