ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aktuálne informácie z La Sereny – ISDE 2007

 Zdieľať

Pridané: 12.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8839 [Šport - Šesťdňová]

Po úprave zo strany usporiadateľov sa otvárací ceremoniál 82. ročníka ISDE 2007 uskutočnil v sobotu večer vo večerných hodinách, pri symbole La Sereny, majáku na brehu Tichého oceánu.

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Pred bohatou diváckou kulisou nastúpili výpravy z tridsiatich krajín sveta, medzi ktorými boli i dva klubové tímy zo Slovenska. Nástup zahajovala výpravy minuloročného najúspešnejšieho tímu Fínska, ktorý na Novom Zélande vyhral hlavnú súťaž „ trophy teamov“ a za nimi výpravy USA, ktorá si z Taupa 2006 odviezla juniorskú trofej. Podľa vyjadrenia viacerých jazdcov bol otvárací ceremoniál veľmi pôsobivý a jeden z najkrajších za posledné roky konania ISDE. Slovenskú vlajku a tabuľu na otváracom ceremoniáli niesli členovia Slovakia young teamu Peter králik a Juraj Dozsa.

Slovakia club team v zložení Jaroslav Katriňák, Ivan Jakeš , Radek Matoška si svoje dve KTM-ky a Radekovu Yamahu, po technickej príprave v stredu odskúšali i v teréne. Z dôvodu potrebného technického doladenia si klub preložil technickú prebierku až na sobotu, spolu s Čechmi a Fínmi. „ Je potrebné pred odovzdaním motocyklov ešte raz všetko odkontrolovať. Motocykle sme ešte 15.9.2007 odoslali v nemeckom kontajnery do Chile a tak je samozrejmé, že po takmer dvoj mesačnom transporte musí všetko prejsť kontrolou. „ povedal Ján Hrehor managér Slovakia club teamu, ktorý absolvoval včera (štvrtok) ako jeden zo 17 nahlásených jazdcov, tzv. pred jazdcov kontrolu trate prvého a druhého súťažného dňa.

„Z môjho pohľadu bude trať tohtoročnej šesťdňovej veľmi náročná, jazdí sa praktický na všetkých povrchoch, prvá a druhá časovka je na pláži, t.j. po štarte sa jazdí takmer 20 km po piesku, ale potom je celá trať vedená v horách – kamene, stromy. Jednotlivé súťažné dni budú náročné i transport doprovodu a servisu, nakoľko trať je prvé dva dni vedená až 75 km od štartu. Dnes sa robí kontrola trate 3.-4. súťažného dňa, avšak ja som mal včera pri dojazde nepríjemný pád, napichol som sa na kaktus, ktorých je tu dosť a mám poranenú ruku. Dnes išiel miesto mňa najazdievať Rudo Kavský. My s chalanmi kontrolujeme časovky a Rudove časy na trati. Dúfam, že sa ruka dnes zlepší, pichliače mi včera vybral lekár českej výpravy a budem môcť zajtra absolvovať poslednú časť kontroly trate. Všetci veríme, že sa zlepší i počasie, tieto tri - štyri dni bolo v La Serene dosť chladno, včera nám počas jazdenia celý deň pršalo, ale vraj sú prognózy na nasledujúce dni lepšie a má sa otepliť„ vyjadril sa po telefóne Ján Hrehor.

 príprava motocykla Peter Králik
príprava motocykla Peter Králik

Slovakia young team v zložení Juraj Dozsa, Zlatko Novosád a Peter Králik si svoje zapožičané motocykle v stredu popoludní vyzdvihli od značky Gas Gas a taktiež z dôvodu ich technickej prípravy a doladenia si preložili technickú prebierku na piatok večer, t.j. dnes večer budú chlapci odovzdávať motocykle do uzatvoreného parkoviska motocyklov, tzv. depa. Včera podľa rozpisu usporiadateľa absolvovali pod vedením managérky Zuzany Onhajzerovej administratívnu prebierku z ktorej fotografie zasielame v prílohe. Jazdci tímu sa i dnes oboznamujú s traťou a jej nástrahami.

„Včera večer sa nám prihodila mala nepríjemnosť. Počas večere v jednom podniku na pláži nám nejaký borec otvoril kufor a ukradol nám malú obrazovku z auta. Našťastie sme tam nemali žiadne dôležite a cenne veci. Všetko sa ale bez ťažkostí vybavilo. My sme sa obohatili o nove zážitky na policajnej stanici v La Serene. Policajti boli na nás veľmi milí, vypytovali sa na Slovensko a dokonca sa chceli s nami aj fotiť, tak posielam aj foto zo stanice. Napriek všetkému sme sa tam cítili dobre. Stále u nás vládne príjemná nálada . Chalani sa nemajú na čo tešiť, lebo každý deň budú jazdiť 7 a pol hodiny, no je tu aj niečo pozitívne. Podľa slov Franka Acerbisa bola trať stavaná tak, aby sa jazdci oboznámili aj s chilskou krajinou, ktorá je plná rozdielov. Myslím si a to hovorím za všetkých členov tímu, že toto podujatie bude pre nás zdrojom nových a krásnych poznatkov o tejto nevyspytateľnej krajine“ napísala nám Zuzana Onhajzerová.

 Slovakia young team, zľava: Zlatko Novosád, Peter Králik, Juraj Dozsa
Slovakia young team, zľava: Zlatko Novosád, Peter Králik, Juraj Dozsa

Na štvrtkovú kontrolu trate predjazdcami sa postavilo 17 jazdcov, z ktorých do cieľa trate prvého a druhého súťažného dňa došlo len 5 - medzi nimi manažér druhého slovenského tímu Ján Hrehor aj keď trochu dobodaný po páde na kaktus: „Beriem to ako výbornú prípravu na dakarskú rely. Všetko je podobné, aj tie kaktusy v Afrike nájdete. V Chile si veríme, ale myslím si, že domáci i Argentínci budú v klubovej súťaži kvalitnými súpermi i keď sú pre nás neznámymi jazdcami.“ Vyjadril sa Jaroslav Katriňák zo Slovakia club tímu. „ Otázkou bude, aké časy usporiadatelia zvolia, ale veľa jazdcov sa asi nevyhne pádom a zraneniam. Už včera sa na tréningu zranili dvaja Maďari a ich „trophy team“ asi nepôjde“ povedal pre českých novinárov Ján Hrehor.

 Juraj Dozsa na technickej prebierke
Juraj Dozsa na technickej prebierke

Oba slovenské tímu už majú svoje motocykle v „parck fermé“ uzatvorenom parkovisku motocyklov. Pri technickej prebierke musel len Radek Matoška uskutočniť niekoľko úprav – výmena žiarovky a úprava stojana, ale všetko dopadlo dobre. Usporiadatelia ešte nezverejnili presný počet, ale v uzatvorenom parkovisku je viac ako 500 motocyklov.

Všetci držíme našim jazdcom palce, aby v tak silnej konkurencii obstáli.

Všetky foto zo šesťdňovej 2007 nájdeš v galérii: Šesťdňová 2007

Zdroj: SMF
Foto: managérka Slovakia young teamu Zuzana Onhajzerová

Pridané: 12.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »