ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne!

 Zdieľať

Pridané: 13.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9456 [Šport - Šesťdňová]

Po úvodných problémoch so spracovaním výsledkov tohtoročnej šesťdňovej sme obdržali z Chile veľmi potešujúcu správu.

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Po prvom súťažnom dni je v priebežnom poradí súťaže klubových tímov Slovakia young team v zložení Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Peter Králik na vynikajúcom 3.mieste. Druhý „klubák“ Slovakia club team v zložení Jaroslav Katriňák, Radek Matoška a Ivan Jakeš je tiež na vynikajúcom piatom mieste. V klubovej súťaži je po prvom dni na vedúcom mieste španielsky Club RFME. Vynikajúce je i postavenie jazdcov oboch klubových tímov vo svojich triedach : v triede C1 je Radek Matoška na 8.mieste z 91 jazdcov, v triede C2 je zo 110 klasifikovaných jazdcov Jaroslav Katriňák na 3.mieste a Ivan Jakeš na mieste 7.

Ešte potešujúce je poradie v tride C3, kde je Zlatko Novosád na 2.mieste, hneď za ním na 3.mieste je Juraj Dozsa a na 13.mieste je Peter Králik. V tejto triede je po prvom dni klasifikovaných 54 jazdcov.


Oproti minulým rokom došlo k zmene v spracovávaní výsledkov a to samostatné hodnotenie po triedach pre klubovú súťaž (označenie C1,C2,C3) a samostatné hodnotenie po triedach pre súťaž „trophy teamov a junior trophy teamov“.

V hlavnej súťaži „trophy teamov“ po prvom dni vedie tím Francúzska, pred Fínskom a Talianskom. Český trofi tím je zatiaľ na 11.mieste z 20 štartujúcich krajín . V juniorke je na vedúcom mieste Španielsko, za ním Francúzsko a Taliansko. Češi sú z 15 juniorských tímov na 12.mieste. český trofi tím veľmi oslabila neúčasť viacnásobného majstra Európy Romana Michalíka, ktorý musel pre zranenie tesne pred odchodom do Chile svoju účasť zrušiť.

Dnes jazdci absolvujú druhý súťažný deň, ktorého trať je rovnaká ako včera. Po prejazde viac ako 480 jazdcov je trať, podľa informácie od Jána Hrehora, manažéra Slovakia club teamu, značne rozbitá a prašná – viď priložené ilustračné zábery z I. súťažného dňa.

 Manažér Slovakia club teamu Ján Hrehor
Manažér Slovakia club teamu Ján Hrehor

Manažér Slovakia club teamu na tohtoročnej šesťdňovej v Chile Ján Hrehor nám telefonicky oznámil svoje dojmy po dojazde I. súťažného dňa:

„Dnes to bolo z môjho pohľadu dosť ťažké, trať pripomínala Dakar, čo sme i očakávali. Jazdili sa dlhé úseky, striedal sa povrch – piesok, kamene, skaly a medzi tým dlhé rýchle úseky. Dosť sa prášilo a nepríjemný bol i ten piesok a katusy. V časovkách sa to dalo stíhať, usporiadatelia zvolili pre dnešok ľahšie B časy a myslím, že urobili správne, nakoľko na tak ťažkej trati je potrebné si v časovke trošku aspoň chvíľku oddýchnuť. Chalani to ale dnes zvládni výborne, až na zopár malých zaváhaní to bolo bez problémov a to môžem povedať i za chlapcov z druhého slovenského tímu. Novinkou a myslím si že výbornou je organizácia v jednotlivých časovkách. Je tu 30 krajín a každá má v časovke svoje číslo, my máme 9, a pod týmto číslom má každá krajina vyhradený priestor, takže chalani pri príjazde do časovky nemusia hľadať kde je Slovenská vlajka, ale už hneď vedia kde sme a tak sa šetria drahocenné sekundy/minúty na oddych. Musím povedať, že usporiadatelia to tu zatiaľ zvládajú výborne. Výhodou je i celková stavba trate, nakoľko sa ide jedno kolo a druhé prakticky ide hneď vedľa trate prvého kola, ináč by sa doprovodom nedali zvládnuť tie dlhé vzdialenosti. Dnes to bolo fajn, dúfam, že nám to vydrží. Zajtra sa ide tá istá trať, bude už dosť rozbitá, ale uvidíme, držte nám palce. Do týchto chvíľ ani neviem predbežné poradie, mám informácie len zo sekretariátu SMF, ktorý sleduje on line poradie na oficiálne stránke šesťdňovej, JURY zasadá až niekedy teraz.“

 Jaro Katriňák
Jaro Katriňák

Všetky foto zo šesťdňovej 2007 nájdeš v galérii: Šesťdňová 2007

Zdroj: SMF
Foto: managérka Slovakia young teamu Zuzana Onhajzerová

Pridané: 13.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »