Anketa:
82. ročník I.S.D.E. – La Serena, Chile – Za Slovensko dva klubové tímy
ZdieľaťPridané: 04.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5211 [Šport - Šesťdňová]
Štart tohtoročného 82.ročníka Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE), ktorá sa uskutoční v meste La Serena v Chile, je už predo dvermi.
Seriál článkov - Šesťdňová 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2007 | Nasledujúci
Štart prvého súťažného dňa je 12.11.2007. Výpravy z jednotlivých 30 prihlásených krajín sveta sa už v týchto dňoch pomaly presúvajú do Santiaga a odtiaľ cca 470 km severne do miesta konania „motocyklovej olympiády“, ako je často šesťdňová nazývaná, meste La Serana.
Celkovo sa na tohtoročnú šesťdňovú prihlásilo 580 jazdcov.
Slovensko v tomto roku obsadilo z ekonomických dôvodov len súťaž klubových tímov, kde budú štartovať dva slovenské tímy:
Slovakia club team
V zložení Jaroslav Katriňák, Radek Matoška, Ivan Jakeš a managér Ján Hrehor.
![]() |
SLOVAKIA TEAM - zľava Jaroslav KATRIŇÁK, Radek MATOŠKA, Ivan JAKEŠ |
- Jaroslav Katriňák trieda E2, št. č. 352, KTM
- Ivan Jakeš trieda E2, št. č. 479, KTM
- Radek Matoška trieda E1, št. č. 242,Yamaha
Slovakia young team
V zložení Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Peter Králik a manager Zuzana Onhajzerová.
![]() |
SLOVAKIA YOUNG TEAM - zľava Zlatko NOVOSAD, Juraj DOZSA, Peter KRÁLIK |
- Zlatko Novosád trieda E3, št.č. 556, Gas-Gas
- Juraj Dozsa trieda E3, št.č. 546, Gas-Gas
- Peter Králik trieda E3, št.č. 514, Gas-Gas
Tímy odchádzajú do Chile z Viedne spoločne v nedeľu 4.11.2007, pričom v mieste konania ISDE by mali byť v pondelok 5.11.2007 vo večerných hodinách miestneho času (časový posun mínus 5 hodín).
Zdroj: SMF
Pridané: 04.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2007 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- Šesťdňová v Chile, Slováci v kluboch 2. a 3., Fínska obhajoba v ohrození! - Awia
- Šesťdňová 2007 v Chille skončená – Slovensko v kluboch 2. a 3. miesto - Awia
- Šesťdňová 2007 aj so slovenskou účasťou! - Awia
- Šesťdňová v Chille je v polovici - Slováci postúpili!!! - Awia
- Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne! - Awia
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- 86. ročník Šesťdňovej predo dvermi - ISDE 2011 KOTKA-HAMINA, FÍNSKO 8.-13.8.2011 - Redakcia
- Šesťdňová 2011 vo Fínsku - je dobojované - Redakcia
- Naživo - video reportáže zo šesťdňovej ISDE 2011 - Fínsko - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!