Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

82. ročník I.S.D.E. – La Serena, Chile – Za Slovensko dva klubové tímy

 Zdieľať

Pridané: 04.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5211 [Šport - Šesťdňová]

Štart tohtoročného 82.ročníka Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE), ktorá sa uskutoční v meste La Serena v Chile, je už predo dvermi.

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Štart prvého súťažného dňa je 12.11.2007. Výpravy z jednotlivých 30 prihlásených krajín sveta sa už v týchto dňoch pomaly presúvajú do Santiaga a odtiaľ cca 470 km severne do miesta konania „motocyklovej olympiády“, ako je často šesťdňová nazývaná, meste La Serana.

Celkovo sa na tohtoročnú šesťdňovú prihlásilo 580 jazdcov.

Slovensko v tomto roku obsadilo z ekonomických dôvodov len súťaž klubových tímov, kde budú štartovať dva slovenské tímy:

Slovakia club team

V zložení Jaroslav Katriňák, Radek Matoška, Ivan Jakeš a managér Ján Hrehor.

 SLOVAKIA TEAM - zľava Jaroslav KATRIŇÁK, Radek MATOŠKA, Ivan JAKEŠ
SLOVAKIA TEAM - zľava Jaroslav KATRIŇÁK, Radek MATOŠKA, Ivan JAKEŠ

  • Jaroslav Katriňák trieda E2, št. č. 352, KTM
  • Ivan Jakeš trieda E2, št. č. 479, KTM
  • Radek Matoška trieda E1, št. č. 242,Yamaha

Slovakia young team

V zložení Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Peter Králik a manager Zuzana Onhajzerová.

 SLOVAKIA YOUNG TEAM - zľava Zlatko NOVOSAD, Juraj DOZSA, Peter KRÁLIK
SLOVAKIA YOUNG TEAM - zľava Zlatko NOVOSAD, Juraj DOZSA, Peter KRÁLIK

  • Zlatko Novosád trieda E3, št.č. 556, Gas-Gas
  • Juraj Dozsa trieda E3, št.č. 546, Gas-Gas
  • Peter Králik trieda E3, št.č. 514, Gas-Gas

Tímy odchádzajú do Chile z Viedne spoločne v nedeľu 4.11.2007, pričom v mieste konania ISDE by mali byť v pondelok 5.11.2007 vo večerných hodinách miestneho času (časový posun mínus 5 hodín).

Zdroj: SMF

Pridané: 04.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »