Anketa:
Suzuki DR 650 RS
ZdieľaťPridané: 21.01.2008 Autor: momo650
Čitatelia: 23046 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak tu je moja druhá láska - Suzuki DR 650 RS.
Tak ako väčšina z vás, aj ja som ako prvé mal pekáč. Bol to naozaj dokonalý stroj, takmer tak ako sovietsky tank. Neskôr som však presedlal na modernejšie vynálezy, ktoré k nám prichádzali z východu. Najskôr som to skúšal na Suzuki RM 250, potom to bola Cagiva, no s týmito som jazdil maximálne len tak po okolí, lebo obe boli bez ŠPZ. Vždy ma lákala turistika, a tak jednáho pekného dňa som obe opustil a sadol za internet a našiel som peknú DR za celkom obstojnú cenu. Najskôr som trošku zaváhal, ale napokon som sa odhodlal zavolať. Majiteľ bol veľmi ochotný, a tak som ju išiel kuknúť do ZA.
![]() |
Tak to je ona |
Ešte v ten istý deň bola DR z roku 1993 v mojej garáži. Motor s výkonom 35 kW šlapal ako hodinky. Motorka mala najazdené 35 000 km a vyzerala ešte ako nová. Ale samozrejme, že sa nejaké tie modrinky našli, ako napr. opadaná farba na blatníku či prasknutá smerovka. Prvú noc som ju nechal vydýchnuť a aklimatizovať, ale na druhý deň sa to začalo. Hneď ako som prvýkrát zaradil kvalt, nedokazál som sa jej zbaviť. Bola ako moja nočná mora. Tento štvortakt mi prirástol k srdcu, ako prvá láska. Aj na tie maličké chyby krásy, DR-ka sa drala stále dopredu. Dnes už dostala nové ošatenie, je oblečená na oranžovo, dúfam že to neurazí zástancov orginálu, ale mne tá motorka v tej farbe omladla pred očami. Ďalej som nainštaloval cestovné tašky, turistické plexi, ktoré je veľmi praktické a tiež spojku, ktorú sa mi podarilo za sezónu zodrať, brzdové platničky, ktoré už išli na doraz. A samozrejme nové pneu. Mal som ju obutú na Mitaskách. Zadná guma, mimochodom takmer nová, mi však buchla za jazdy. No neopakovateľný zážitok musel mať pán, ktorý sa oproti mne rútil na Audi Q7. Odvtedy som na túto značku zanevrel a dávam prednosť drahším značkám. Ešte mám na pláne dokúpiť padáky a na ne chcem osadiť prídavné svetlá, ktoré už mám aj vyhliadnuté, sú to malé čočky za 40 euro.
![]() |
Dokonalá... |
No po motorickej stránke ma zatiaľ ešte na cestách nesklamala, vždy zdolala všetky moje ciele. Prvé zoznamovacie kilometre prebehli úspešne. DR mi padla hneď do ruky. Najskôr sme chodili len tak po okolí, neskôr sme chodievali aj na dlhšie cesty a s motorkou nebol žiaden problém. Leto 2007 som na nej brázdil talianske Alpy a môžem povedať, že sa s nimi popasovala vynikajúco.
![]() |
Vo výške 2000 m nad morom sa cítila ako ryba vo vode. Celkovo som s ňou najazdil asi 10 000 kilometrov bez poruchy, až na tú pneumatiku a spojku. Je to fakt super stroj a odporúčam ho každému, kto ma rád ozajstné enduro, ktoré mu prinesie svojím pohodlím a obratnosťou radosť z jazdy.
![]() |
Pridané: 21.01.2008 Autor: momo650 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki DR 650 RSE 1993:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | DR 650 RSE |
Rok: | 1993 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 641 ccm |
Max. výkon: | 46.7 k (34.3 kW) / 6800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 56.88 Nm / 5000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 170 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki DR 650 RSE' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki DR 650 RSE' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 650 RSE 1993' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 650 RSE' na www.google.com

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!