Anketa:
Nové BMW F 800 GS – demo jazda
ZdieľaťPridané: 11.03.2008 Autor: lejbo
Čitatelia: 11360 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Dlho očakávaná novinka BMW F 800 GS sa prvýkrát predstavila verejnosti na výstave EICMA v Miláne. Odvtedy ubehlo pár mesiacov, počas ktorých stihla absolvovať testovaciu jazdu Touratech doplnkov v Afrike a nedávno aj test novinárov z celého sveta v Juhoafrickej republike.
Čas letí a už tu máme prvé predstavenie s demo-jazdami v dílerskej sieti Britských ostrovov, ktoré sa konalo 8. marca 2008. Po produkcii 102 000 motocyklov v roku 2007 a zvýšení predaja o 2,49 % oproti predchádzajúcemu rekordnému roku, BMW zapĺňa diery vo svojej rozširujúcej sa ponuke. Ak je R 1200 GS pre vás príliš veľký motocykel, aby ste ho s istotou zobrali do terénu a nová jednovalcová G rada je jednoducho príliš malá, BMW teraz ponúka rozumnú alternatívu v triede dvojúčelových motoriek - F 800 GS.
![]() |
Napriek tomu, že ma nižší výkon ako brat boxer, ponúka v protiklade nižšiu hmotnosť (okolo 30 kg) a oveľa užšiu stavbu. V porovnaní s jednovalcom F 650 GS má širšie spektrum použiteľnosti. To robí z nového GeeSa praktický motocykel a určite viac dôveryhodnejší pri edvenčr jazdení ako jeho starší brat. Pravý off-road pre všetky kategórie motorkárov bez ohľadu na ich skúsenosť a odbornosť.
![]() |
Anglické počasie s úsmevom na tvári
Testovacia jazda sa konala prevažne v meste a na diaľničnom okruhu. Kvôli časovému obmedzeniu (30 min) sa toho nedalo veľa stihnúť. K tomu sa pridalo anglické počasie v podobe hustého dažďa a stojatej vody na ceste. Už pred nasadnutím bolo jasné, že testovanie extrémnych náklonov sa konať nebude a prejazdy kruhových objazdov budú viac než opatrné. To ma však neodradilo vyskúšať nove GS v anglickej premiére. Vysmiaty ako lečo s kľúčmi v ruke sadám na moto. Otočením kľúča prebehne malý testík kontroliek a analógových ukazovateľov. Nasleduje krátky a jednoznačný štart motora, klasické klapnutie jednotky a môžeme vyraziť. Jazdu v mestskej premávke uľahčuje komfortné sedadlo s výškou 850 mm, ktoré ponúka perfektný rozhľad (v ponuke BMW sa nachádza aj variant s výškou 880 mm).
![]() |
Presné dávkovanie jednotky BOSCH EFI umožňuje plynulý rozjazd a okamžitú odozvu na otočenie plynovej rukoväte. Štart/stop jazdu spríjemňuje ľahké ovládanie spojky a hladký priebeh motora, ktorý má minimálne vibrácie vďaka geniálnemu systému vyvažovania odvodeného z technológie dieselových motorov. Akcelerácia je dostatočná a motor je tak pružný, že dovoľuje naplno otvoriť plyn na 6. prevodovom stupni pri 1500 ot./min s nulovým trhaním v prevodovom ústrojenstve – len dávka lineárneho nárastu výkonu až do 9000 ot./min, kde zakročuje elektronický obmedzovač otáčok. Už spomínaný vyvažovací systém BMW plní svoju funkciu skoro ideálne, citeľné sú len zvyškové vibrácie, ktoré pripomínajú, že sedíte na dvojvalci.
![]() |
![]() |
Záver
Nová 800 splnila moje očakávania na 110 %. Vo svojej triede jedinečný motocykel vybavený najmodernejšou technikou spolu s maximálnou univerzálnosťou za viac než priaznivú cenu je presne to, čo veľa ľudí určite ocení. O tom, že je o tento model naozaj záujem svedčí aj fakt, že autorizovaný predajca Bristol Motorrad má k dispozícii pre rok 2008 posledné tri kusy, dva na september a jeden na december. Zvyšný počet plánu predaja bol objednaný dlho pred uvedením na britský trh. Uvidíme, s akým ohlasom sa stretne tento predajný trhák na Slovensku.
Pridané: 11.03.2008 Autor: lejbo Zdieľať