Anketa:
BMW F650 GS
ZdieľaťPridané: 13.01.2003 Autor: lejbo
Čitatelia: 39698 [Vaše stroje - Moja motorka]
Pre začiatok pár technických údajov môjho stroja. Čoskoro doplním vlastné skúsenosti.
![]() |
BMW F650 GS |
Technické parametre:
Objem valcov: 650 ccm
Počet valcov: 1 zvisle uložený
Max. výkon: 37 kW/ 50 HP pri 6750 ot/min
Max. krútiaci moment: 60 Nm pri 5000 ot/min
Prevodovka: 5-stupňová
Objem nádrže: 17,3 / 4 l
Spotreba paliva pri 90 km/h: 3,4 l
Spotreba paliva pri 120 km/h: 5 l
Max. rýchlosť: 173 km/h
Pohotovostná hmotnosť: 193 kg
![]() |
Pridané: 13.01.2003 Autor: lejbo Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW F 650 GS 2002:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | F 650 GS |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 83.0 x 100.0 mm |
Pohon / Podvozok: | |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 165 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 57 S |
Pneu vzadu: | 130/80-17 65S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 193 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 166 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW F 650 GS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW F 650 GS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW F 650 GS 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW F 650 GS' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Fotoreport: Čínska výstava CIMA Motor 2012
- Veľkonočné sviatky na dvoch kolesách – Írsko
- Nové BMW F 800 GS – demo jazda

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!