V jednom z najväčších nepoznaných miest sveta - Chongqing sa dňa 11. – 14. októbra konal 11ty ročník motocyklovej výstavy China International Motorcycle Trade Exhibition (CIMAMotor). Na ploche 60,000 m² prezentovalo viac ako 400 spoločností z toho 90% domácich.
Medializácia výstavy sľubovala najväčšiu mezinárodnu výstavu národnej úrovne v Azií. To ale predchádzalo konfliktu Číny s Japonskom o vlastníctvo súostrovia Senkaku. Predaj automobilov japonských výrobcov klesol v Číne u niektorých značiek až o 49%. Motocyklový trh tento trend nasleduje a to sa aj odzrkadlilo na účasti japonských motocyklov na výstave.
Ekonomický rast Ázie láka každý rok viac a viac výrobcov zo západu. Tento rok sa tu zišli pod jednou strechou: Harley Davidson, BRP, MV Augusta, Benelli, Piaggo a Peugeot. Najväčším exotom na výstave v ázii bola nemecká spoločnosť zaoberajúca sa výrobou motocyklov na mieru – Fred Kodlin motorcycles. Protiklad filozofie masovej výroby ľahko dostupných motocyklov vzbudzoval veľký záujem.
Do prekladov technických údajov z činštiny som sa radšej nepúšťal, preto aspoň krátky fotoreport domácich značiek.
ZHEJIANG JIAJUE MOTORCYCLE MANUFACTURING CO., LTD.
ZHEJANG CFMOTO POWER CO., LTD.
CHINA JIALING INDUSTRIAL CO., LTD.
LONCIN MOTOR CO., LTD.
CHONGQING JIANSHE MOTORCYCLE CO., LTD.
CHONGQING LIFAN HOLDINGS CO., LTD.
HONDA
 |
Nechýbal ani prototyp Honda RC-E |