Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1844 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Central Europe 2008: 6. etapa - Nejasnosti pokračujú, Katriňákova penalizácia bola znížená

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5779 [Šport - Rally]

Dnešná stapa bola úplne rovnaká ako včerajšia, rovnaký terén, rovnaké špeciálky, nejazdili sa ani v protismere. Nejasnosti ohľadom penalizácií jazdcov však pokračujú.

Záhadne sa dnes znížila Jarova hodinová penalizácia za údajne minutý waypoint č. 59 zo 4. dňa z 1 hod na 25 minút. To všetko bez akéhokoľvek vysvetlenia. Napriek tomu, že tím podal hneď písomnú sťažnosť doteraz nedostal definitívnu odpoveď na protest. Dnes sa sťažnosť dopĺňala o ďalšie informácie a ani po zastadnutí Jury nieje žiadne rozhodnutie. Vzhľadom na to, že zajtra je na pláne posledná etapa a následne už len presun na pódium k Balatonu, je všetko otázne. Organizátor mal však každopádne dosť času dať veci do poriadku.

Celkovo sa na plecia organizátorov množia protesty a otázky. Organizácia je chaotická a odpovede napriek blížiacemu sa koncu Rally neprichádzajú. Okrem Jara, dostali rovnakú penalizáciu viacerí jazdci. V štvorkolkách bol penalizovány Martin Antal a k vysvetleniu sa nedopracoval. Český jazdci tímu Tatry zas namietajú, že posledné dva dni nikto nekontroloval GPS. Vzhľadom na význam podujatia sú nejasnosti pri penalizáciách do očí bijúce.

 Jaro Katriňák
Jaro Katriňák

Dnes o 20:00 mal byť brífing z jazdcami. Okrem toho, že dostali zmenu roadbookov na zajtrajšiu etapu, konkrétne 12 strán A4 zmien, ktoré treba ručne zaznačiť sa Environ servis tím nedozvedel odpovede na svoj protest. Celého procesu som sa náhodou zúčastnil v roli tlmočníka a môžem povedať, že ani samotný organizátor nemá ako svoje tvrdenia podložiť. Každopádne prisľúbili, že zajtra ráno ešte pred štartom stiahnu údaje z Jarovho GPS a následne preveria inkriminovaný waypoint č. 59. K otázke gúm sa nevedeli vyjadriť isté ale je, že hneď po dojazde do cieľa nikto z komisárov gumy nekontroloval a ani neexistuje žiadny záznam o použití nesprávnych gúm. Jeden z komisárov však bol v servisnej zóne 2 hodiny po dojazde do cieľa, keď bola motorka kompletne odstrojená a z auta bolo vyložené množstvo gúm vrátane motokrosových, ktoré mali byť podľa pôvodných telefonicky overených informácií ešte pred štartom povolené. Aj preto Jaro pri technických prebierkach takú gumu na motorke mal.

Je množstvo predpokladov, že v prípade waypointu č. 59 zlyhala technika. Veď na tratiach kde navigácia nieje až taká náročná ako v púšti je podozrivé ak v jeden deň na jednom mieste naraz minie waypoint 37 motocyklistov. Organizátor to však nepotvrdil, na pravdepodobne pod tlakom mnohých protestov znížil penalizáciu z 1h na 25 minút bez vysvetlenia. Logika ale vraví, že ak je chyba na strane organizátora musí penalizáciu predsa úplne stiahnuť.

Jaro Katriňák dnes jazdil bez problémov a v oboch špeciálkach zajazdil na druhej pozícii za Cyrilom Despresom. V celkovom poradí je tak na 11. priečke po znížení penalizácií so stratou 01:01:09 na vedúceho Davida Casteu-a. Aktuálne mu rátajú penalizáciu 10 min z pneumatiku a 25 min za waypoint.

Z českých jazdcov sa dnes nedarilo Ivovi Kaštanovi, ktorý ráno odstúpil. Problém s motorom zo včerajška sa nepodarilo odstrániť a štift v karti motora sa utrhol ešte cestou na štart špeciálky. Ivo sa tak rozhodol odstúpiť. Dobre zajazdili David Pabyška (12) a Dušan Randýsek (29) David je tak v celkovom poradí na skvelej desiatej priečke.

Medzi štvorkolkármi podal znovu vyrovnaný výkon Martin Antal, keď dojazdil celý deň na štvrtej pozícii so stratou 4 min. V prvej špeciálke sa mu však problémy nevyhýbali, keď sa mu utrhol vak upevnený v zadnej časti a postupne z neho vytratil náradie a výbavu. Navia utrhnutý vak poškodil manžetu na zadnom kolese. SMola sprevádzala aj ďalšiu dvojici slovákov, ktorých sme stretli cestou z druhého špeciálu. Žiaľ do boxov sa museli kvôli poruche ťahať.

Priebežné poradie po 4. etape:

Poz.Jazdec:Čas:Strata:
1 CASTEU (FRA) 10:31:37 00:00:00
2 LOPEZ (CHL) 10:36:05 00:04:28
3 DESPRES (FRA) 10:43:48 00:12:11
4 DUCLOS (FRA) 10:45:45 00:14:08
5 PELLICER (ESP) 10:49:26 00:17:49
............
10 PABISKA (CZE) 11:30:42 00:59:05 + 09:00
11 KATRINAK (SVK) 11:32:46 01:01:09 + 10:00
............
27 RANDYSEK (CZE) 12:24:53 01:53:16 + 03:00
............
37 FRONEK (CZE) 12:35:59 02:04:22
............
62 SVORC (CZE) 13:46:25 03:14:48 + 11:00
............
68 LEZATKA (CZE) 14:05:28 03:33:51

Štvorkolky:

Poz.Jazdec:Čas:Strata:
1 DELTRIEU (FRA) 12:12:27 00:00:00 + 06:00
2 DECLERCK (FRA) 12:56:25 00:43:58
3 ANTAL (SVK) 13:23:07 01:10:40 + 07:00
4 MULTINU (FRA) 14:06:34 01:54:07
5 AUERT (FRA) 14:47:06 02:34:39
............
11 ABRAHAM (SVK) 16:37:42 04:25:15
............
16 PETERGAC (SVK) 20:55:12 08:42:45 + 01:10:00

Redakcia Motoride.sk a Enduro Aktuál Motoride bude účinkovanie slovenských a českých jazdcov sledovať počas celej rely priamo na trati. Info zo zákulisia našej cesty: Live: Redakcia Motoride na Rally Central Europe.

Pridané: 25.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria