Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1906 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvá zo série Dakarských Rally už v apríli 2008

 Zdieľať

Pridané: 04.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7549 [Šport - Rally]

Už v apríli tohto roku odštartuje v Budapešti prvá zo série Dakarských Rally: Rally Central Europe.

Seriál článkov - Rally Central Europe 2008:

| Seriál článkov: Rally Central Europe 2008 |

Len dnes prebehla v Budapešti tlačovka, kde Etiene Lavigne, šéf organizácie A.S.O. predstavil novú Rally po zrušení Dakaru 2008. Rally Strednej Európy odštartuje v Budapešti 20. apríla a povedie do Rumunska. Cieľ bude znovu v Maďarsku pri Balatone.

Organizátori sľubujú rôznorodú a technicky náročnú trať. Takmer polovicu z celkovej vzdialenosti 3000km budú tvoriť špeciálky. Účasť už prisľúbili najväčšie tímy ako BMW, Mitsubishi, Volkswagen, Schlesser a KTM.

Central Europe Rally bude prvým podujatím pod takzvaným “Dakar Series” certifikátom. Tento certifikát dostanú aj ďalšie preteky, ktoré ponúknu rovnaké organizačné a bezpečnostné štandardy, silnú štartovú listinu a mediálnu podporu ako legendárny Dakar. A.S.O. ponúka účastníkom Dakaru 2008, ktorý bol zrušený, výhodné podmienky pre štart v tejto prvej Rally z nového seriálu.

 Trasa Central Europe Rally
Trasa Central Europe Rally

Seriál Rally mal pôvodne začať v roku 2009 a je to projekt, na ktorom A.S.O. pracovala dlhší čas. Tento seriál tak začne o rok skôr ako bolo v pláne. Seriál však nemá nahradiť Rally Dakar. Informácie o ročníku 2009 vraj dostaneme v nasledujúcich týždňoch.

Etapy:

DátumEtapa špeciál km Presun km Spolu
20 April Budapest – Baia Mare 110 400 510
21 April Baia Mare – Sovata 250 250 500
22 April Sovata – Sovata 240 124 364
23 April Sovata – Debrecen 200 390 590
24 April Debrecen – Veszprem 170 310 480
25 April Veszprem – Veszprem 170 43 213
26 April Veszprem – Balatonfüred 290 25 315
Spolu: 1 430 1 542 2 972

Slovenská účasť

Len prednedávnom sme informovali, že Jaro Katriňák sa chystá na Rally Transorientale. Podľa informácií od Jarovho manažéra z dneška však môžem potvrdiť, že nevynechá ani Rally Strednej Európy, avšak nie na Dakarskom špeciáli. Máme sa tak načo tešiť.

Interview s Etiene Lavignom - predstavenie seriálu “Dakar Series” (angličtina)

Pridané: 04.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Rally Central Europe 2008:

| Seriál článkov: Rally Central Europe 2008 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »