Anketa:
Prvá zo série Dakarských Rally už v apríli 2008
ZdieľaťPridané: 04.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7549 [Šport - Rally]
Už v apríli tohto roku odštartuje v Budapešti prvá zo série Dakarských Rally: Rally Central Europe.
Seriál článkov - Rally Central Europe 2008:
| Seriál článkov: Rally Central Europe 2008 | Nasledujúci
Len dnes prebehla v Budapešti tlačovka, kde Etiene Lavigne, šéf organizácie A.S.O. predstavil novú Rally po zrušení Dakaru 2008. Rally Strednej Európy odštartuje v Budapešti 20. apríla a povedie do Rumunska. Cieľ bude znovu v Maďarsku pri Balatone.
Organizátori sľubujú rôznorodú a technicky náročnú trať. Takmer polovicu z celkovej vzdialenosti 3000km budú tvoriť špeciálky. Účasť už prisľúbili najväčšie tímy ako BMW, Mitsubishi, Volkswagen, Schlesser a KTM.
Central Europe Rally bude prvým podujatím pod takzvaným “Dakar Series” certifikátom. Tento certifikát dostanú aj ďalšie preteky, ktoré ponúknu rovnaké organizačné a bezpečnostné štandardy, silnú štartovú listinu a mediálnu podporu ako legendárny Dakar. A.S.O. ponúka účastníkom Dakaru 2008, ktorý bol zrušený, výhodné podmienky pre štart v tejto prvej Rally z nového seriálu.
![]() |
Trasa Central Europe Rally |
Seriál Rally mal pôvodne začať v roku 2009 a je to projekt, na ktorom A.S.O. pracovala dlhší čas. Tento seriál tak začne o rok skôr ako bolo v pláne. Seriál však nemá nahradiť Rally Dakar. Informácie o ročníku 2009 vraj dostaneme v nasledujúcich týždňoch.
Etapy:
Dátum | Etapa | špeciál km | Presun km | Spolu |
---|---|---|---|---|
20 April | Budapest – Baia Mare | 110 | 400 | 510 |
21 April | Baia Mare – Sovata | 250 | 250 | 500 |
22 April | Sovata – Sovata | 240 | 124 | 364 |
23 April | Sovata – Debrecen | 200 | 390 | 590 |
24 April | Debrecen – Veszprem | 170 | 310 | 480 |
25 April | Veszprem – Veszprem | 170 | 43 | 213 |
26 April | Veszprem – Balatonfüred | 290 | 25 | 315 |
Spolu: | 1 430 | 1 542 | 2 972 |
Slovenská účasť
Len prednedávnom sme informovali, že Jaro Katriňák sa chystá na Rally Transorientale. Podľa informácií od Jarovho manažéra z dneška však môžem potvrdiť, že nevynechá ani Rally Strednej Európy, avšak nie na Dakarskom špeciáli. Máme sa tak načo tešiť.
Interview s Etiene Lavignom - predstavenie seriálu “Dakar Series” (angličtina)
Pridané: 04.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Rally Central Europe 2008:
| Seriál článkov: Rally Central Europe 2008 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008 - Awia
- Rally Central Europe mení trasu v Rumunsku kvoli množstvu snehu! - Awia
- Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009 - Awia
- Žije ešte duch Dakaru? - Ifk0
- Rally Central Europe 2008: 3. etapa - Jaro Katriňák vyhral prvú špeciálku! - Awia
- Rally Central Europe 2008: Po prvej etape Jaro Katriňák šiesty! - Awia
- Rally Central Europe 2008: Demolačná etapa v Rumunsku, Katroš štvrtý! - Awia
- Rally Central Europe 2008: Budapešť privítala jazdcov dažďom - Awia
- Rally Central Europe 2008: 4. etapa - Na piesku kraľuje Despres, vo Veszpréme Katriňák! - Awia
- Rally Central Europe 2008: 5. etapa - Smolný deň, Jaro Katriňák penalizovaný! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!