Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 890 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Central Europe 2008: 7. etapa - Katroš potvrdzuje svoju dominanciu ďalším víťazstvom, celkovým víťazom Rally je však David Casteu

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7087 [Šport - Rally]

Dnes bola na pláne posledná etapa Rally. Šla sa rovnaká špeciálka ako včera, ale v opačnom smere. Dominoval Jaroslav Katriňák.

Napriek nejasnostiam okolo penalizácií sa na štart poslednej špeciálky postavil Jaro Katriňák v psychickej pohode. Svojim súperom nedal šancu na druhému najrýchlejšiemu Lopezovi naložil 2min a 5sek. Celkovému víťazovi Rally Davidovi Casteuovi Jaro v poslednej špeciálke utiekol o viac ako 3 minúty. Aj to všetko nasvedčuje, že ak by nemal technické problémy a nedostal nezmyselné penalizácie stal by sa pravdepodobne víťazom celej Rally Cental Europe.

Ako sme informovali včera večer Jury nerozhodla vo veci protestu proti penalizáciám. Ráno pred štartom špeciálu sa snažil expert na GPS vyčítať z Jarovho prístroja na motorke údaje. Evidentne tam však nič nenašiel keďže mu ich po skončení jednej z etáp iný organizátor vymazal. Na základe týchto informácii potom mala Jury po skončení špeciálky rozhodnúť.

Na rozhodnutie zástupcovia tímu čakali viac ako 2 hodiny, po čom zodpovedný technický komisár pre motocykle nebol ochotný ani komunikovať. Arogantne sa vytratil z sídla ASO a odišiel. Jeden z jeho zástupcov nám dal vyjadrenie na jedne A4. Oba protesty boli zamietnuté.

 Jaro Katriňák
Jaro Katriňák

Pokiaľ šlo o pneumatiky, protest bol zamietnutý z dôvodu, že nebol podaný do pol hodiny od vyhlásenia penalizácie. Fakt, že technický komisár sa v servisnej zóne ukázal 2 hodiny po dojazde špeciálky a označil jednu z mnoha crossových gúm, ktorých bolo mimochodom plné auto, nemal žiadnu váhu. Tím sa totiž ešte pred Štartom Rally telefonicky informoval aké gumy budú povolené a dostal odpoveď že všetky. Aj preto do Budapešti doviezli množstvo cross gúm. Až na technickej prebierke zistili, že budú musieť prezuť. Naviac vyhlásenie penalizácie pozostáva z vyvesenia papiera na sklo organizačnej budovy. Túto penalizáciu vyvesili ráno, keď mal tím plné ruky práce s prípravou na štart a následnú špeciálku. Informáciu o penalizácií sa dozvedeli oveľa neskôr a nemali tak možnosť odvolať sa včas. To či bola penalizácia oprávnená a ani fakt či bola naozaj použitá neschválená pneumatika už zástupcovia ASO neriešili.

Vo veci sporného waypointu číslo 59, ktorý minulo dokopy v rovnaký deň naraz 37 jazdcov bol protest taktiež zamietnutý s odôvodnením, že špecialista skontroloval Jarov GPS prijímač a všetko fungovalo v poriadku. Organizátor však priznal chybu a znížil pôvodnú hodinovú penalizáciu na 25 min s odôvodnením, že všetci mali rovnakú výpoveď. Na trati sa vraj objavil človek vo vojenskej uniforme, ktorý usmerňoval niektorých jazdcov nesprávnym smerom. ASO si myslí, že je správne za túto chybu a nezvládnutie situácie zo strany organizátora potrestať jazdcov. Podľa ASO jazdci majú sledovať iba inštruktáž organizátora a nie niekoho vo vojenskej uniforme. Keďže sám som počas celej rally na motorke absolvoval množstvo spojovačiek a presunov medzi checkpointami trate dobre viem, že či už v Maďarsku tak aj v Rumunsku, bežne pomáhala polícia a usmerňovala jazdcov správnym smerom aj polícia. Záverom treba dodať, že je len maximálne podozrivé keď penalizácia prišla v čase keď bol jaro na druhom mieste celkového poradia a na vedúceho jazdca strácal 1 a pol minúty. Pritom jazdil také časy, že by dokázal tento náskok stiahnuť behom jednej špeciálky. Do čela celej Rally by sa tak dostal slovák a netovárenský jazdec.

Jaro Katriňák sa teda po započítaní penalizácií 25 + 10 min umiestnil v celkovom poradí na 10. priečke so stratou 57 min 34 sek na víťaza Davida Casteua. Bez penalizácií by bol obsadil piate miesto. Ak by bol naviac nestratil v piatej etape v meranom úseku takmer pol hodiny, kvôli technickým problémom bol by víťazom tejto rally. Na dôkaz jeho dominancie treba povedať, že vyhral najviac špeciálok (5 z celkového počtu 12) spomedzi všetkých jazdcov a dva krát bol druhý. Zlý výsledok spravil len v piatej etape a aj to zlyhala technika. V ôsmych z dvanástich špeciálok spravil lepší výsledok ako celkový víťaz David Casteu. Napriek tomu, že v tejto rally nevíťazil dokázal, že vie aj bez továrenského zabezpečenia konkurovať a pravidelne porážať tých najlepších jazdcov sveta.

 Jaro Katriňák
Jaro Katriňák

Podobné zlé skúsenosti mal aj ďalší slovák v kategórii štvorkoliek Martin Antal. Dostal penalizáciu, ktorú mu neboli ochotný objasniť a ktorá ho pripravila a umiestnenie na druhej priečke. Celkovo ale obsadil skvelú tretiu priečku. Ďalší dvaja jazdci z Rally po technickým problémoch odstúpili.

Poslednú etapu dojazdila aj zostávajúca štvorica českých jazdcov: David Pabyška (14), Dušan Randýsek (27), Jozef Švorc (51) a Jan Fronek (58) U Jury podobne ako Jaro neuspel pri proteste proti penalizácii ani David Pabyška a penalizácia ho tak pripravila o celkové 11. miesto a bol odsunutý až na pozíciu 16.

Celkové poradie po 7. etape:

Poz.Jazdec:Čas:Strata:
1 CASTEU (FRA) 12:21:14 00:00:00
2 LOPEZ (CHL) 12:24:12 00:02:58
3 DUCLOS (FRA) 12:40:53 00:19:39
4 PELLICER (ESP) 12:42:34 00:21:20
5 DESPRES (FRA) 12:44:04 00:22:50
............
10 KATRINAK (SVK) 13:18:48 00:57:34 + 10:00
............
16 PABISKA (CZE) 13:53:24 01:32:10 + 09:00
............
26 RANDYSEK (CZE) 14:29:56 02:08:42 + 03:00
............
38 FRONEK (CZE) 14:53:43 02:32:29
............
59 SVORC (CZE) 16:00:09 03:38:55 + 11:00

Štvorkolky:

Poz.Jazdec:Čas:Strata:
1 DELTRIEU (FRA) 14:36:55 00:00:00 + 06:00
2 DECLERCK (FRA) 15:05:47 00:28:52
3 ANTAL (SVK) 15:37:24 01:00:29 + 07:00
4 MULTINU (FRA) 16:37:03 02:00:08
5 PAULINER (ROU) 17:19:53 02:42:58 + 06:00

Redakcia Motoride.sk a Enduro Aktuál Motoride bude účinkovanie slovenských a českých jazdcov sledovať počas celej rely priamo na trati. Info zo zákulisia našej cesty: Live: Redakcia Motoride na Rally Central Europe.

Pridané: 26.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: