ISSN 1336-6491 | Online: 2716 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX 1100 G 1993

 Zdieľať

Pridané: 04.09.2002 Autor: GaST
Čitatelia: 25554 [Vaše stroje - Moja motorka]

Hádam dozrel čas predstaviť mojú "Malú" ...

Z technických údajov stačí spomenúť základné informácie:

MOTOR:

4-valec 1127ccm, je to to isté "srdce", ktoré už roky tlčie k spokojnosti desiatok tisíc majiteľov v ospevovanej a legendárnej GSXR1100, s tým, že ma menej koní - moja USA verzia tak asi medzi 114 až 124, neviem presne, čo zahraničná webstránka, to iný údaj. Koniec koncov 10 koní hore-dole...?!

Podvozok je dimenzovaný na tú váhu (275kg suchá hmotnosť), na váhe nesie svoj podiel aj kardan, ktorý je akoby z oka vypadnutý ďalšiemu známemu prominentovi od SUZUKI, tentokrát z ríše chopprov.

Prevodovka je 5-stupňová, 5-tka je tam hneď, motor úžasne ťahá už od dola, žiadne "stepovanie na schalterpake" sa nekoná, snáď občas pri potrebe rýchlejšieho predbehnutia treba podradiť o 1 stupeň...

Výbava:

Mašina je oproti sérii vybavená ochranným padacím rámom okolo motora, turistickou plexi scheibou a 3-ma kuframi, vzadu 40-litrová GIWI, po bokoch 30 litrové HEPCO&BECKER JUNIOR na originál nosičoch HB.

Skúsenosti:

Po skúsenostiach v Dolomitoch môžem zodpovedne prehlásiť, ze tak ako snáď všetky superturistické mašiny, aj G-čko pri jazde stráca svoju váhu a napriek svojej zdanlivej "obezite" nerobí vôbec problémy.

Výkonný motor doslovne vystreľuje mašinu zo zákrut, dlhý rozvor zabezpečuje dostatočné pohodlie na roletách okresiek aj na nekonečných diaľniciach. Na cestách je to kráľovná, keď sa v spomaľovacích retardéroch na diaľnici človek postaví do stupačiek, môže spraviť smelo Bu-Bu-Bu na vodiča hociktorého kamióna :-)

Spotreba je po kvalitnom nastavení a naladení motora na rozumnej úrovni, na diaľnici som vošiel do 5,6/100 km, pri cestovnej rýchlosti 120 až 140km/hod., v horských passoch plných zákrut, brzdení a pridávani sa spotreba vyšplhala do 6,7litra.

Pridané: 04.09.2002 Autor: GaST Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX 1100 G 1993:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX 1100 G
Rok:1993
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1128 ccm
Max. výkon:101.5 k (74.6 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:98.07 Nm / 7000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:261 kg
Výška sedla:790 mm
Objem nádrže:20 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »