ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (77)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Slovakia BMW Motorrad FUN cup 2011

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8335 [Šport - Cestné Motocykle]

Prvý seriál pretekov motocyklov BMW organizovaný na Slovakiaringu je tu.

Motocyklový seriál pretekov 1. ročník organizovaný na Slovakiaringu pre BMW športové a superšportové mototcykle (S1000RR, R 1100S/boxercup, R 1200 S, HP2 sport, K 1200 S/R, K1300 S/R) Pretek určený pre amatérskych jazdcov bez jazdeckej licencie. Európska účasť, Vítaní sú účastníci zo všetkých susedných krajín.

Štartovné : 60€ pre vopred zaregistorovaných jazdcov, 80€ pre jazdcov na mieste
Termín: 19.7. - 31.8. - 26.9. 2011, Slovakiaring, Orechová Potôň

V cene štartovného:

  • Celodenný catering
  • Doobedné tréningy s inštruktorom , videozáznamom a individuálnou konzultáciou so školiteľmi jazdy (racing school)
  • servisná podpora, lifestyle bmw, alpinestar, pneu metzeler a pirelli, aplharacing, eska, hepco and becker, Schubert, Wunderlich
  • Foto a video dokumentácia - DVD , pamätné tričko
  • Program pre celú rodinu (pre deti je pripravené dopravné ihrisko, animátor)

Ceny: bohaté ceny pre víťazov (ocenení budú 3 najlepší z 3 výkonnostných skupín)
Ubytovanie : cena 35 eur osoba/noc s raňajkami
Kontakt : info@fmoto.sk

Harmonogram:

9.00-10.00 tréning
10.00-11.00 tréning
11.00-12.00 voľno + technické previerky
(kontrola výstroje a technického stavu motocykla)
12.00-13.00 meraný tréning ( s transponderom )
13.00-15.00 voľno - obed, rozdelenie do skupín
15.00-16.00 1. pretek
16.00-17.00 2. pretek
17.00-18.00 Posthorax
po 18tej slávnostné vyhlásenie víťazov a after párty do skorých ranných hodín

Termín akcie je 19.7. - 31.8. - 26.9. 2011

Prenájom boxov v hodnote 80€ bez DPH (možnosť spania, elektrina, voda, TV, šatňa )

Pozvánky:

Pridané: 06.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (77)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »