ISSN 1336-6491 | Online: 2444 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

125ccm jazda po Slovensku

 Zdieľať

Pridané: 03.10.2008 Autor: demmoo
Čitatelia: 5805 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Bolo tu už veľa plánov, no teraz sme to aj uskutočnili a bolo super.

26.-teho sme sa teda stretli s Marekom (Marek Baláž - hunter) v Malackách pri Bille. Bolo 9 hodín keď sme sa vydali na cestu. Vyrazili sme smer Rohožník, Budová, Trstín, Vrbové, kde sme sa stretli s Michalom (michalc). Natankovali sme a hor sa na Pišťany, Banku, Topoľčany, Partizánske a na obed sme sa zastavili v Oslanoch. Vynikajúca reštika s chutným jedlom, milou a peknou obsluhou a príjemným prostredím nás len potešili a povzbudili do ďalšej cesty.

 toto je ono :D
toto je ono :D
.

Po dobrom obede sme naskočili na tátoše a poď ho do Prievidze, odtiaľ rovno do Nitrianskeho Pravna, cez Jasenovo krásnym horským prechodom do Martina. Tu sa od nás odtrhol Mišo a mydlil domov, my sme pokračovali. Už nás začínali bolieť zadky tak sme to potiahli cez Sučany a Turany do Šútova, kde sme rozložili základný tábor.

 takto sme spali
takto sme spali

Noc bola chladná, moc sme toho nenaspali, preto sme už okolo 8-mej boli schopní vyraziť na ďalšiu cestu. Tá smerovala na Ružomberok, Liptovský Mikuláš, a v Lipt. Hrádku sme sa dali na cestu smerom na Prybilinu, kde sme si krásne vychutnali prejazd popod Tatry, dedinku Štrbské Pleso a podobné krásne končiny našej rodnej zeme. Vyšli sme v Poprade, pokračovali sme na Levoču, kde sme sa naobedovali. Opäť sme mali šťastie, obsluha milá, segedínsky guláš sa tiež dal zjesť bez problémov. Kúsok za Levočou sme sa odpojili z hlavného ťahu a valili sme hore smer Lipany, opäť krásna cesta horami, z Lipian sme to škrkli dole na Prešov, z Prešova do Košíc, cez Jahodnú do Gelnice a z nej priamo do Rožňavy. V Rožňave sme našli na základe odporúčaní člena demmo výborný penzion, kde sme prespali.

 Penzion
Penzion

Na tretí deň ráno sme sa definitívne rozhodli, že ideme domov priamo. Chceli sme podľa plánu ostať ešte aj 4-tý deň ale nakoniec sme sa rozhodli dobre, pretože dnes je škaredo :DD. Ráno nám milá pani domáca spravila kávu a už sme aj sedeli na mašinách a valili domov. Cez Dobšinú, Brezno, BB, Šturec do Turč. Teplíc, znova do Nitrianskeho Pravna a odtiaľ rovnakou cestou domov ako pred 2-mi dňami tam. Obed sme si dali v Oslanoch v tej istej reštaurácii, opäť bol dobrý a mohli sme spokojne vyraziť posledných 150km domov.

 Krásny pohľad
Krásny pohľad

Viem že som tu veľa vecí nespomenul, ak by ste mali otázky diskusiu budem čítať, stačí sa ozvať. Na záver chcem poďakovať Marekovi že znášal (aj keď ťažko :DD) výpary z mojej 2T Aprilky a o rok ideme určite niečo podobné, nie??

Pridané: 03.10.2008 Autor: demmoo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »