ISSN 1336-6491 | Online: 1511 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki SV 650 S

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2009 Autor: robhor
Čitatelia: 24036 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja mašinka bola vyrobená v roku 2006. Ja sa volám Robo, mám 40 rokov a prvýkrát som sedlal Pioniera v štrnástich.

To je moja mašinka. Suzuki SV 650 S rok výroby 2006. Kúpil som ju ako jeden a pol ročnú a na tachometri mala 7600 km. Teraz má 13.000 km a tak som sa rozhodol, že niektoré postrehy a dojmy posuniem ďalej možným iným záujemcom o tento stroj.

Technické parametre si každý nájde na iných stránkach, takže ich tu rozpisovať nebudem. Snáď len hmotnosť (169 kg) a výkon (52 kW).

Čo ma zaujalo na tejto motorke a prečo som si ju kúpil? Ako pre väčšinu, priemerne zarábajúcich slovákov, aj pre mňa bola rozhodujúca cena. Kategóriu, či to bude naháč, enduro alebo superšport, som mal už jasnú. Ďalej bol rozhodujúci vek stroja, najazdené km a značka. Po mnohých týždňoch hľadania na nete som si vybral, vybielil účet v banke a stal sa majiteľom ďalšieho motocykla v dedine. Máme ich u nás celom dosť a bude ich ešte viac, až vyrastú mladí chalani, čo sa preháňajú po uliciach na starých Jawách s hlučnými výfukmi.

Prvé dojmy z prvej jazdy splnili moje očakávania. Dizajn motorky bol vytvorený pred šiestimi rokmi a je stále moderný. Hlavne zadná časť, je úzka, štíhla a zakončená krásnymi diódami. Sedadlo je delené, trochu tvrdé a po hodinke jazdy hľadám parkovisko aby sa môj zadok prekrvil. Nádrž má 17 l, je tiež úzka a celkový posed je mierne predklonený. Pri pomalej jazde, v podstate jazde podľa vyhlášky, bolia trochu zápästia, no pri prekročení rýchlosti tak o 100% sa to všetko stratí. Predná polokapotáž funguje do rýchlosti okolo 130 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa už treba prikrčiť, schovať hlavu, lakte a kolená. Rukoväť plynu otočiť na maximum a dostanete sa až ku 230 km/h. Tu sa ponúka spomenúť jeden z mála neduhov tejto konštrukcie, a to že pri rýchlostiach okolo 200 km/h sa motorka niekedy rozvlní. Je to asi spôsobené sériovo mäkkými pružinami a tlmičmi. Aj keď mám pruženie nastavené na tvrdo, táto vlastnosť sa celkom odstrániť nedá. Motorka sa najlepšie cíti na kvalitných cestách. Rôzne hrboly a diery jej nesvädčia a dajú vám zabrať, ak nečakane vletíte na nejakú nerovnosť. A naše cesty sú nimi posiate hojne. Cestu osvetľujú dva reflektory, ktoré sa rozsvietia automaticky pri zapnutí zapaľovania. Spätné zrkadlá, pripevnené na kapotáži, dostatočne plnia svoju funkciu.

Motor, je na tejto Suzuki to najlepšie. Je to véčkovy dvojválec, spoľahlivý a silný. Štartovanie je bezproblémové, aj po trojmesačnej zimnej pestávke chytil na prvýkrát. Spotrebu má v priemere 5l/100km. Vibrácie sú samozrejmosťou snáď len pri nízkych otáčkach, potom sa strácajú. Má dosť veľkú brzdnú silu. Prevodovka je presná a tichá. Pružnosť zodpovedá kubatúre 650ccm. Ak chcem obehnúť kamión, musím podradiť. Motorka sa dá zastaviť pohodlne dvoma prstami. Zadná brzda ide ľahko do šmyku, preto ju skoro vôbec nepoužívam. Na záver by som chcel povedať, že to nie je motocykel pre začiatočníkov. Pre tých je na trhu množstvo iných, slabších strojov.

Prajem všetkým motorkárom, aby sa vždy vrátili domov.

Pridané: 06.07.2009 Autor: robhor Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki SV 650 S 2006:

Foto:
Suzuki SV 650 S 2006
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:SV 650 S
Rok:2006
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:645 ccm
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/60-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1430 mm
Dĺžka:2080 mm
Šírka:730 mm
Výška:1170 mm
Svetlá výška:155 mm
Objem nádrže:17 l
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »