ISSN 1336-6491 | Online: 1557 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motocykel roka 2009

 Zdieľať

Pridané: 25.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6125 [Bleskovky - Novinky]

Už deviatykrát sa Bratislava stala mestom motocyklov vďaka výstave Motocykel 2009. Súčasťou výstavy je aj vyhlasovanie odbornej novinárskej ankety Motocykel roka.

Z 38 kandidátov odborná porota, ktorej členmi bola aj redakcia motoride.sk zvolila nasledujúcich víťazov:

Kategória Víťazný motocykel
Skúter Honda SW-T 400
Off road Husaberg FE 450
Chopper/Cruiser Suzuki M 1500
TouringBMW K 1300 GT
Naked Yamaha Vmax
SupersportAprilia RSV4

Video:

Kamera a strih: Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia)

Server motoride.sk tohto roku zorganizoval aj čisto čitateľskú anketu Bike roka 2009. Výsledky odbornej ankety si môžeš porovnať s názorom čitateľov:

25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16534 [Novinky - Bike roka]

-

Víťazi ankety Bike roka 2009

Oficiálne vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien zástupcom značiek v ankete Bike roka 2009 prebehlo na výstave, ale je na čase, aby ste to videli všetci čierne na bielom aj s obrazom.

 

Pridané: 25.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »