Anketa:
ASKOF Cassovia Cup v roku 2009
ZdieľaťPridané: 08.04.2009 Autor: hajdukm
Čitatelia: 5691 [Šport - Enduro]
Prvý pretek ASKOF Cassovia Cup-u sa neúprosne blíži a už teraz sa množstvo jazdcov pripravuje na dátum 19.4.2009 kedy sa v Šarišských Bohdanovciach rozozvučí rev motorov.
Pokiaľ ste nemali možnosť zajazdiť si na endure v Borskom Mikuláši tak určíte nesmiete vynechať pretek v Šarišských Bohdanovciach pri Prešove. Je to dobrá príležitosť ako si rozhýbať kosti a trochu potrénovať. Pretekov sa môže zúčastniť každý bez rozdielu veku či skúsenosti. Nebude to síce veľké enduro no ani poriadne divoký motocross. No stoji zato sa prísť popozerať či zajazdiť.
![]() |
V Šarišských Bohdanovciach sa už neúprosné trénuje a chlapci mi hovorili že nejazdia rýchlo ale lietajú nízko. Čo môžem potvrdiť. V nedeľu ich tam bolo dosť na jedno štartové pole! Posledný víkend pre pretekom je zákaz na trati jazdiť. A ak to časovo nestíhate tak potom nezabudnite na ďalšie preteky. Stále aktuálne informácie nájdete na stránke www.askofcassoviacup.sk. Sú tam pravidlá na rok 2009 a tiež zoznam čísel ktoré boli doteraz rezervované. No pokiaľ vlastníte licenciu SMF tak vaše číslo bude platné a nemusíte si ho meniť. Stačí si len priniesť 15euro a môžete štartovať. Žiadne ďalšie poplatky sa od vás vyžadovať nebudú.
![]() |
Kalendár pre rok 2009
Dátum: | Miesto |
---|---|
19.04.2009 | Šarišské Bohdanovce |
02.05.2009 | Zelený dvor |
31.05.2009 | Kechnec |
21.06.2009 | Slanec |
05.07.2009 | Kavečany |
19.07.2009 | Stropkov (môže sa zmeniť na sobotu) |
30.08.2009 | Budimír |
13.09.2009 | Družstevná pri Hornáde |
04.10.2009 | Medzev |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 08.04.2009 Autor: hajdukm Zdieľať
Súvisiace články:
- ASKOF Cassovia cup 2008 po troch úvodných pretekoch - Ifk0
- ASKOF Cassovia cup 2008 za polovicou sezóny - Ifk0
- ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované - Ifk0
- ASKOF Cassovia Cup v Slanci - Harly

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!