Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2568 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pripravujeme: Honda DN 01 v redakčnom teste

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8289 [Bleskovky - Predstavujeme]

Október roku pána 2005, na Tokyjskej výstave Honda predstavuje štúdiu DN-01. Málokto vtedy veril, že sa dostane do sériovej výroby.

Neprešli však ani tri roky a Honda ukázala minulú jeseň v Miláne sériovú podobu Dé eN jednotky a dnes ju už máme v rukách v redakčnom teste.

Motorka púta pozornosť kdekoľvek sa s ňou ukážeme. Mám za sebou už viac ako 500 km na ceste z Bratislavy na ďaleký východ. Pochopiteľne najviac pozornosti (jazdca) priťahuje prevodovka HFT (Human-Friendly Transmission) - pozor, netreba si ju mýliť s klasickou automatikou zo skútrov, táto má hydraulickú spojku (ale páčku pri rukoväti nehľadaj). Radenie prevodovky je extrémne jemné a preraďovanie stupňov v režime D (Drive) je naozaj ťažké rozonať. Netreba sa ale obávať, k dispozícii je aj športový režim alebo úplný manuál.


DN u nás pobudne ešte celý týždeň, kompletný redakčný test prinesieme potom. Teraz len poviem, že toľko kritizovaná vyššia hmotnosť nečiní absolútne žiadny problém a motorka sa vďaka nízkemu ťažisku a posedu ala cruiser ovláda hračkársky ľahko. Motor známy napríklad z turistu Deauville má dostatočný výkon a v spolupráci s bleskovo rýchlou prevodovkou šprintuje tento futuristický stroj naozaj ukážkovo. Pre zarytých čoprákov DN-01 asi nebude to pravé orechové, ale ja dávam Honde palec hore zato, že mala odvahu niečo takéto priviesť do sériovej podoby! Nech je ten náš motorkársky svet rozmanitejší.

P.S.: Už sa ani nedivím, že si chcel campa svoje spolužitie s týmto netradičným strojom predĺžiť. :-)


Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda DN-01 2008:

Foto:
Honda DN-01 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:DN-01
Rok:2008
Kategória:Cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:680 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 66mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:HFT (Plynule premenlivý pomer - CVT)
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:106 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:130/70 ZR17M/C (62W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:190/50 ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:270 kg
Výška sedla:690 mm
Rázvor:1605 mm
Dĺžka:2315 mm
Šírka:820 mm
Výška:1115 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:15.1 l

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria