Anketa:
Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore
ZdieľaťPridané: 07.09.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4327 [História]
Za účelom vystupňovať hodnotu slov „sen pre tých, ktorí ostali za“, Thierry Sabine bol rozhodnutý rozšíriť krajiny, cez ktoré prechádza rally.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Dobrodružstvo sa posúvalo ďalej a ďalej. Aby vložil novú dimenziu do jeho preteku, podarilo sa mu spraviť nemožné: trasa rally preťala krajiny: Pobrežie Slonoviny, Guineu, Sierru Leone a Mauretániu. Počet registrovaných pretekárov sa vyšplhal na číslo 427. Tohto roku pretek áut pochytil všetku pozornosť fanúšikov: Jacky Ickx presvedčil Porsche, aby sponzorovali jeho team. Tento prvý pokus bol úspešný a team skončil na šiestom mieste. Veľkými víťazmi medzi autami boli Metge a Lemoyne na Porsche 911. Víťazstvo kategórie motoriek si uchmatol Gaston Rahrier na BMW.
Trasa rally 1984 |
- Štart: 1. Január 1984 Paríž (Place du Concorde)
- Cieľ: 20. Január 1984 Dakar (Ružové Jazero)
- Žiadne dni odpočinku
- Dĺžka rally: 12.000 km
- Dĺžka meraných úsekov: 5.882 km
- Prejdené krajiny: Francúzsko, Alžírsko, Nigéria, Burkina Faso, Pobrežie Slonoviny, Sierra Leone, Guinea, Senegal
Na štarte 427 strojov:
- 114 motoriek
- 313 áut/nákladiakov
V cieli 148 strojov:
- 50 motoriek
- 98 áut/nákladiakov
Zaujímavosti:
- Thierry Sabine ukrýval niekoľko pochybných úsekov pre seba. Niektoré sektory držal v tajnosti, aby zabránil veľkým fabrickým teamom v prieskume oblasti a dokonalej príprave stroja naň. Týmto sa snažil o udržanie rovnováhy medzi fabrickými teamami a jednotlivcami.
- Najľahší team v rally vážil dokopy 90 kilogramov. Monique Delannoy (prvá žena na rally medzi štyrmi kolesami, rok 1981) a Nicole Maitron (na motorke v roku 1982) na Mitsubishi Pajero.
- Prológ bol zrušený.
Trasa:
- 1. etapa : Paris – Alger – El Golea (presun 925 km)
- 2. etapa : El Golea – In Salah (500 km z toho 297 km meraných)
- 3. etapa : In Salah – Tamanrasset (666 km z toho 202 km meraných)
- 4. etapa : Tamanrasset – Iferouane (600 km z toho 250 km meraných)
- 5. etapa : Iferouane – Chirfa (559 km meraných)
- 6. etapa : Chirfa – Dirkou (238 km meraných)
- 7. etapa : Dirkou – Agadez (617 km meraných)
- 8. etapa : Agadez – Niamey (848 km z toho 200 km meraných)
- 9. etapa : Niamey – Ouagadougou (meraných 674 km)
- 10. etapa : Ouagadougou – Bouna (553 km z toho 430 km meraných)
- 11. etapa : Bouna – Yamoussoukro (673 km z toho 312 km meraných)
- 12. etapa : Yamoussoukro – Touba (343 km z toho 215 km meraných)
- 13. etapa : Touba – Kissidougou (523 km meraných)
- 14. etapa : Kissidougou – Freetown (581 km meraných)
- 15. etapa : Freetown – Labe (presun 647 km)
- 16. etapa : Labe – Tambacounda (457 km)
- - Labe-Kedougou (221 km meraných)
- - Kedougou-Dialakoto (166 km meraných)
- - Dialakoto-Tambacounda (presun 70 km)
- 17. etapa : Tambacounda – Sali Portudal (408 km z toho 101 km meraných)
- 15. etapa : Sali Portudal – Dakar (168 km)
- - Sali Portudal-Thies (43 km meraných)
- - Thies-M’Boro (25 km meraných)
- - M’Boro-Dakar (100 km meraných)
Top10
motorky
1. | RAHIER Gaston | BMW | Belgicko |
2. | AURIOL Hubert | BMW | Francúzsko |
3. | VASSARD Philippe | HONDA | Francúzsko |
4. | NEVEU Cyril | HONDA | Francúzsko |
5. | LOIZEAUX Raymond | BMW | Francúzsko |
6. | OLIVIER J. Claude | YAMAHA | Francúzsko |
7. | BALESTRIERI Andrea | YAMAHA | Taliansko |
8. | SPIRA Alain | HONDA | Belgicko |
9. | BACOU Serge | YAMAHA | Francúzsko |
10. | GUILLET Michel | HONDA | Francúzsko |
autá
1. | METGE/LEMOYNE | PORSCHE | Francúzsko |
2. | ZANIROLI/DA SILVA | RANGE ROVER | Francúzsko |
3. | COWAN/SYER | MITSUBISHI | Veľká Británia |
4. | COLSOUL/LOPES | OPEL | Belgicko |
5. | MARREAU/MARREAU | PROTO FACOM | Francúzsko |
6. | ICKX/BRASSEUR | PORSCHE | Belgicko |
7. | RIGAL/FOURTICO | MITSUBISHI | Francúzsko |
8. | LACAZE/BOUILLE | CITROEN | Francúzsko |
9. | PLANSON/PLANSON | MERCEDES | Francúzsko |
10. | FOUGEROUSE/BRAQUET | TOYOTA | Francúzsko |
nákladiaky
1. | LALLEU/DURCE | MERCEDES | Francúzsko |
2. | BOMERA/GRASSI | MERCEDES | Taliansko |
3. | GABRIELLE/VOILLEREAU | MAN | Francúzsko |
4. | ARCANGIOLI/PIERSANTI | ASTRA | Taliansko |
5. | BERNAU/BARTMANN | MERCEDES | All |
6. | REVERCHON/HUSER | MAN | Francúzsko |
7. | LACOURT/ZIMMERMANN | MAN | Francúzsko |
8. | DEL VAL/GUERRERO | PEGASO | Španielsko |
9. | MARTINEZ/LANGLOIS | MERCEDES | Francúzsko |
10. | BOERNER/HEIN | MERCEDES | Francúzsko |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 07.09.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora