Anketa:
Rally Dakar ročník 1993 - ťažký rok
ZdieľaťPridané: 16.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5269 [História]
Rally sa vrátila k svojej pôvodnej trase. Štartovalo sa z Place du Trocadero a cieľ sa nachádzal v meste Dakar pri Ružovom Jazere. Počet účastníkov bol ale veľmi biedny. Iba 153 dobrodruhov, nikdy na štarte nestálo tak málo ľudí.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Čo sa trasy týka, pieskové duny v okolí El Golea boli oveľa horšie než tie z Agademu a El Quedu. Tretina súťažiacich ostala v piesku. Hubert Auriol taktiež uviazol v dunách Mauretánie. Rally napokon vyhrali Bruno Saby v kategórií áut a Stephane Peterhansel medzi motorkami. Bolo to už tretie víťazstvo Stephane-a.
trasa rally 1993 |
- Štart: 1. Január 1993 Paríž (Place du Trovadéro)
- Cieľ: 16. Január 1993 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 10. Január 1993 Adrar (Alžírsko)
- Dĺžka rally: 8.877 km
- Dĺžka meraných úsekov: 4.476 km
- Prejdené krajiny: Francúzsko, Maroko, Alžírsko, Mauretánia, Senegal
Na štarte 153 strojov:
- 46 motoriek
- 65 áut
- 42 nákladiakov
V cieli 169 strojov:
- 12 motoriek
- 55 áut/nákladiakov
Zaujímavosti:
- Posledný Dakar pod vedením Gilberta Sabina. Rally odkúpila Amaury group.
- Zmena farby pre Citroen ZX. Zahodili svoju žltú a ukázali sa v červenej.
- Hubert Auriol je jediným súťažiacim, ktorý bol súčasťou všetkých 15tich Dakarov.
- Edy Orioli prechádza na 4 kolesá. Dvojnásobný víťaz kategórie motoriek prechádza za volant Mercedesu 600 TE.
- Niektoré stajne sú podozrievané z prieskumu terénu pred pretekom.
- Stephane Peterhansel vyhráva svoj tretí Dakar v rade.
Trasa:
- Prológ : Chailley (3,5 km)
- 1. etapa : Fès - Beni Ounif (761 km z toho 295 km meraných)
- 2. etapa : Béni Ounif - El Golea
- 3. etapa : El Golea - Bordj Omar Driss (653 km z toho 465meraných)
- 4. etapa : Bordj Omar Driss - Tamanrasset
- 5. etapa : Tamanrasset - Adrar (1191 km z toho 801 meraných)
- Deň odpočinku v Adrar
- 6. etapa : Adrar - Chenachen
- 7. etapa : Chenachen - Bîr Amrâne (650 km meraných)
- 8. etapa : Bîr Amrâne - Atar
- 9. etapa : Atar - Atar
- 10. etapa : Atar - Nouakchott (533 km z toho 450 km meraných)
- 11. etapa : M’Boro – Dakar
Top10
Motorky
1. | PETERHANSEL | YAMAHA | Fra |
2. | CHARBONNIER | YAMAHA | Fra |
3. | ARCARONS | YAMAHA | Esp |
4. | BENNEROTTE | KAWASAKI | Fra |
5. | KOLBERG | YAMAHA | Bre |
6. | FERNANDEZ | SUZUKI | Esp |
7. | SIREYJOL | SUZUKI | Fra |
8. | MONTEBELLI | YAMAHA | Ita |
9. | DE AZEVEDO | YAMAHA | Bre |
10. | MARMIROLI | GILERA | Ita |
Autá/nákladiaky
1. | SABY/SERIEYS | MITSUBISHI | Fra |
2. | LARTIGUE/PERIN | CITROEN | Fra |
3. | AURIOL/PICARD | CITROEN | Fra |
4. | WEBER/HIEMER | MITSUBISHI | All |
5. | SHINOZUKA/MAGNE | MITSUBISHI | Jap |
6. | SERVIA/PUIG | LADA | Esp |
7. | AMBROSINO/GUEHENNEC | CITROEN | Fra |
8. | VATANEN/DELFERRIER | CITROEN | Fin |
9. | VISMARA | LAND ROVER | Ita |
10. | PERLINI/ALBIERO/VINANTE | PERLINI | Ita |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 16.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1985 - double pre Mitsubishi - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!