Anketa:
Rally Dakar ročník 1996 - Edi poráža Stephane-a
ZdieľaťPridané: 07.12.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5099 [História]
Rovnaká trasa ako minulý rok, viac pretekárov, tretí triumf Pierra Lartiguea a štvrtý pre Ediho Orioliho. Ďalšie mená zapísané v sieni slávy rally Dakar.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Na to aby sa zbavil Edi Orioli Stephane-a Peterhansela, musel použiť všetky svoje vedomosti o Afrike. Tento osemnásty ročník rally Dakar zahliadol prvý veľký úspech Kamazu. Vyhralo v ňom ruské duo Moskovvskikh a Kouzime. Tak ako je zvykom, pretek ponúkol veľa situácií, na ktoré sa dalo pozerať. Rally znova pochytil duch súdržnosti a šlo viac o dobrodružstvo, než o výhru. Ako povedal Patrick Tambay: „Žijeme v smutnom svete, potrebujeme niekam vypadnúť, potrebujeme objavovať, stretať iných.“
![]() |
trasa rally 1996 |
- Štart: 30. December 1995 Grenada (Španielsko)
- Cieľ: 14. Január 1996 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 7. Január 1996 Zouerat (Mauretánia)
- Dĺžka rally: 7.579 km
- Dĺžka meraných úsekov: 6.179 km
- Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauretánia, Guinea, Senegal
Na štarte 295 strojov:
- 119 motoriek
- 106 áut
- 70 nákladiakov
V cieli 121 strojov:
- 50 motoriek
- 50 áut
- 21 nákladiakov
Zaujímavosti:
- Stephane Peterhansel mal smolu. Následkom problémov pri dotankovaní (zlá kvalita benzínu) v Smare dorazil do tábora v Zouerate o tri hodiny neskôr ako by sa predpokladalo.
Trasa:
- Prológ : Espagne
- 1. etapa : Grenade - Malaga (241 km z toho 79 meraných)
- 2. etapa : Nador - Oudja (223 km z toho 149 meraných)
- 3. etapa : Oujda - Er Rachidia (552 km z toho 328 meraných)
- 4. etapa : Er Rachidia - Foum El Hassan (776 km z toho 540 meraných)
- 5. etapa : Foum El Hassan - Smara (494 km z toho 474 meraných)
- 6. etapa : Smara - Zouerat (620 km z toho 603 meraných)
- 7. etapa : Zouerat - Atar (374 km z toho 365 meraných)
- Deň odpočinku v Zouerate.
- 8. etapa : Atar - Zouerat (539 km z toho 511 meraných)
- 9. etapa : Zouerat - El Mreîti (638 km z toho 629 meraných)
- 10. etapa : El Mreîti - Tichit (632 km meraných)
- 11. etapa : Tichit - Kiffa (535 km z toho 530 meraných)
- 12. etapa : Kiffa - Kayes (281 km z toho 275 meraných)
- 13. etapa : Kayes - Labé (522 km z toho 516 meraných)
- 14. etapa : Labé - Tambacounda (587 km z toho 511 meraných)
- 15. etapa : Tambacounda – Dakar
Top10
Motorky
1. | ORIOLI | YAMAHA | Ita |
2. | ARCARONS | KTM | Esp |
3. | SOTELO | KTM | Esp |
4. | JIMMINK | KTM | Hol |
5. | SAINCT | KTM | Fra |
6. | MALETTI | KAWASAKI | Ita |
7. | GALLARDO | CAGIVA | Esp |
8. | CHIESA | KTM | Ita |
9. | SCHILCHER | KTM | All |
10. | PILET | KTM | Fra |
Autá/nákladiaky
1. | LARTIGUE/PERIN | CITROEN | Fra |
2. | WAMBERGUE/GALLAGHER | CITROEN | Fra |
3. | FONTENAY/MUSMARRA | MITSUBISHI | Fra |
4. | VATANEN/PICARD | CITROEN | Fin |
5. | SERVIA/PUIG SANS | CITROEN | Esp |
6. | MASUOKA/SHCULZ | MITSUBISHI | Jap |
7. | SABY/SERIEYS | MITSUBISHI | Fra |
8. | VISMARA/CAMBIAGHI | SSANGYONG | Ita |
9. | DELAVERGNE/ARGUELLES | NISSAN | Fra |
10. | STRUGO/CATARELLI | MITSUBISHI | Fra |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 07.12.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!