Anketa:
YAMAHA xj 750 Seca
ZdieľaťPridané: 10.02.2003 Autor: Noso
Čitatelia: 11898 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak verný stroj, ... po dovolenke v Taliansku viem, je to beztarostná jazda. Teplota vzduchu 40, stupanie cez Alpy 100km a žiadne problémy.
Kardan a vzduchom chladený motor - 6000 km iba tankovať a kontrolovať olej ako aj inde... Malá spotreba a pritom má xj-čko 21 rokov.
Bude mi za ňou smutno, keď ju budem predávať.
![]() |
Pridané: 10.02.2003 Autor: Noso Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XJ 750 Seca 1982:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XJ 750 Seca |
Rok: | 1982 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 748 ccm |
Max. výkon: | 83.2 k (61.2 kW) / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.0 x 56.4 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 3.25-19 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 241 kg |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 204 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XJ 750 Seca' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XJ 750 Seca' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 750 Seca 1982' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 750 Seca' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!