Anketa:
SUZUKI GSXR 750 K1 - Šikmooká láska
ZdieľaťPridané: 08.02.2010 Autor: racer8
Čitatelia: 19855 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nedávno mi jeden z motoridákov napísal správu a poprosil ma, aby som mu povedal moje skúsenosti s mojou bývalou Suzi, tak to píšem práve sem, aby si to mohol prečítať každý, kto má záujem.
Suzi |
Tak asi ako všetci som začínal hľadaním a prezeraním inzerátov. Môj pôvodný plán bol zaobstarať si Yamahu R1. No pri prezeraní inzerátov mi padla do oka práve ona a neľutujem. Zavolal som chlapíkovi dohodol som stretnutie a vybral sa ju pozrieť. Od prvej chvíle som vedel že ju chcem a tak sme sa dohodli, spravil sa prepis a už bola len moja. Ale aby som sa nerozpisoval o osobných veciach tak Vám napíšem hlavne čo-to o jej správaní, plusoch a mínusoch.
Vzhľad
To nech posúdi každý sám pretože koľko ľudí toľko chutí no myslím, že ani dnes jej tvar nie je na zahodenie a vyzerá na svoj vek moc dobre. Čo sa týka jazdných vlastností (ako ukázali aj testy mnohých magazínov), proste technici zo Suzuki vedia ako na to. Plne nastaviteľné predné aj zadné pruženie a od výroby tlmič riadenia sa podpísali na tom, že jazda je príjemná a prispôsobená výkonu motora. Motorka sa dobre klopí a drží stopu. Predné brzdy sú dvojkotúčové, nastaviteľné, dávkovanie je pomerne presné a nevädnú ani pri častom brzdení v letných horúčavách. Zadná brzda je jednokotúčová a občas sa mi stalo, že sa zakusla, ani som na ňu silno nepritlačil. Ale inak ich hodnotím kladne.
Motor
Je kapitola sama o sebe. Kto jazdil na 750-ke vie o čom hovorím, pretože výkon je podobný litru a váha zas menšej sestre 600-vke. Mal som možnosť sedlať aj GSXR 1000 K3 no na moje počudovanie okrem záťahu v nižších otáčkach, čo je u väčších objemov normálne, tam až taký veľký rozdiel nebol. Skúšali sme aj šprint z miesta a fakt ma tešilo keď mi liter ušiel len o chlp. Správanie motora je typické ako u superšportov – nižšie otáčky je pomerne pokojná jazda, no nad 6-tisíc sa začína diablov koncert. Veľmi nízke otáčky motoru nechutia čo Vám dá najavo šklbaním a to hlavne pri zaradenom vyššom stupni.
Spotreba
Tá sa pohybovala od 5,5 až do 8 litrov pri paľbe, čo je myslím na výkon takmer 140koní celkom slušné.Prevodovka
Šesťrýchlostná, presná, no pár krát sa mi stalo, že som nestúpil na radiacu páku tak silno ako by som mal a rýchlosť zostala niekde medzi, ako keby tam bol neutrál. Vyraďovanie do neutrálu bolo pomerne ľahké no ak ste sa netrafili, hlasným zvukom ste zaradili jednotu. Aby som nezabudol na jednu dosť dôležitú vec – motorka nemá antihoppingovú spojku a tak som mal par krát tú česť pri podraďovaní driftovať zadným kolesom.láska na prvý pohľad |
Pohodlie jazdca
Teda ak sa tu dá vôbec o nejakom hovoriť. Vzhľadom na moju výšku 193cm musím povedať, že toto je asi jedna z mála motoriek typu SS, na ktorú sa dokážem poskladať a celkom pohodlne cestovať. Na mojej som mal racingové plexi, ktoré tam bolo už pri kúpe a keby tam nebolo tak ho tam určite dám, pretože to originálne neplní svoj účel a tak sa pri vysokej rýchlosti nemáte kam schovať. Kapotáže slúžia na prekrytie motora kvôli aerodynamike a nie na to, aby Vás chránili pred náporom vetra. Čo by som im ešte vytkol je že pri dlhšej jazde mi sčasti zavadzali a tak som mal otlačené kolená. Sedadlo je pohodlné, dobre sa na ňom presúva zo strany na stranu a tak sú prejazdy zákrut dobre zvládnuteľné. Ak niekedy budete chcieť povoziť nejakú tú ľadvinku, na chvíľu to znesie, no na dlhšie trasy sa tešiť určite nebude.výlet |
Poruchy
No tých veľa nebolo – vlastne za obdobie kedy som ju mal sa vyskytla len jedna jediná. Počas jazdy mi vypadli budíky, no otáčkomer fungoval. Po chvíli začal vynechávať motor až napokon zhasol. Baterku som v garáži vybral a dal ju nabiť ako mi to poradil mechanik a po nabití som zase naštartoval a motorku zaniesol rovno k nemu. Diagnóza bola jasná – motorka prestala dobíjať. Po asi troch minútach skúmania prišiel na to kde chyba je. V podsedlovke boli káble spojené svorkovnicou a jeden z kontaktov nedosadal ako mal a tak sa celá svorkovnica od tepla začala rozpúšťať. Chyba sa odstránila a jazdilo sa ďalej, no tento krát už bez porúch. Ešte jedna malá pripomienka k tomu, na čo si treba dávať pozor! U GSX R sa zvykne povolovať skrutka kostry podsedlovky. Takže treba kontrolovať.Plusy a mínusy
neskutočne dobré svetlo – v noci perfektný prehľad a dobrá viditeľnosť, odkladací priestor v podsedlovke, pomer výkon a hmotnosť, dostatok miesta aj pre vyšších jazdcov, tlmič riadenia | zlý prístup pri výmene oleja a filtra (treba zhodiť kapotáže, čo u K3 netreba), absencia antihopingovej spojky, necitlivá zadná brzda |
Záver
So Suzi sme si užili krásne chvíle na ktoré nezabudnem a viem, že keby som ešte raz chcel sedlať superšport, určite by som siahol práve po GSXR.Pridané: 08.02.2010 Autor: racer8 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki GSX-R 750 2001:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX-R 750 |
Rok: | 2001 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm |
Max. výkon: | 143.1 k (105.2 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83.4 Nm / 10500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 46.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 166 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 275 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki GSX-R 750' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki GSX-R 750' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX-R 750 2001' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX-R 750' na www.google.com
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!