Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1789 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29774
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17601)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12173)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Dakar ročník 2004 - Tradičná trasa

 Zdieľať

Pridané: 01.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5573 [História]

26. ročník rally Dakar sa vrátil k svojej tradičnej trase. Štartovalo sa z Clermond-Ferrand a ciel bol v Dakare.

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Tento ročník bol aj veľmi náročný. Medzi Marokom a Senegalom, cez Mali, Mauretániu a Burkinu Faso, boli súťažiaci nútený konať zázraky, vo svojich oboroch jazda a navigácia. Stephane Peterhansel, po šiestich víťazstvách na motorke, sa dočkal svojho prvého so štyrmi kolesami. Stal sa tak druhým jazdcom v histórii, ktorý vyhral rally Dakar v dvoch kategóriách. V kategórii motocyklov zvíťazil Španiel Nani Roma. Richard Sainct mal ale smolu, pretože si poranil ruku v prvej Marockej etape. V kategórii kamiónov, Vladimir Chagin vyhral štvrtýkrát v kamióne Kamaz, bolo to jeho tretie po sebe idúce víťazstvo.

 Trasa rally Dakar 2004
Trasa rally Dakar 2004

  • Štart: 1. Január 2004 Region d´Auvergne
  • Cieľ: 18 Január 2004 Dakar (Ružové Jazero)
  • Deň odpočinku: 12. Január 2004 Bobo-Dioulasso (Burkina-Faso)
  • Dĺžka rally: 9,506 km
  • Dĺžka meraných úsekov: 4,635 km
  • Prejdené krajiny: Francúzsko, Španielsko, Maroko, Mauretánia, Mali, Burkina-Faso, Senegal

Na štarte 595 strojov:

  • 195 motoriek
  • 142 áut
  • 63 nákladiakov
  • 99 asistenčných áut
  • 96 asistenčných kamiónov

V cieli 163 strojov:

  • 65 motoriek
  • 60 áut
  • 38 nákladiakov

Zaujímavosti:

  • Stephane Peterhansel sa stal ďalším z jazdcov, ktorý vyhral rally Dakar v dvoch kategóriách.
  • Majster sveta v rely v roku 1995, Colin McRae sa rozhodol riadiť Nissan na svojom prvom Dakare. Celkovo skončil devätnásty.
  • Pre nebezpečenstvo boli zrušené dve etapy, Nema-Mopti a Mopti-Bobo-Dioulasso.

Trasa

  • 1. etapa : Région d'Auvergne – Narbonne (396 km z toho 1 km meraných)
  • 2. etapa : Narbonne – Castellon (563 km z toho 25 km meraných)
  • 3. etapa : Castellon – Tanger (865 km z toho 9 km meraných)
  • 4. etapa : Tanger – Er Rachidia (752 km z toho 75 km meraných)
  • 5. etapa : Er Rachidia – Ouarzazate (575 km z toho 337 km meraných)
  • 6. etapa : Ouarzazate – Tan-Tan (803 km z toho 351 km meraných)
  • 7. etapa : Tan-Tan – Atar (1055 km z toho 701 km meraných)
  • 8. etapa : Atar – Tidjikja (393 km z toho 355 km meraných)
  • 9. etapa : Tidjikja – Nema (739 km z toho 736 km meraných)
  • 10. etapa : Nema – Mopti (Etapa zrušená)
  • 11. etapa : Mopti – Bobo-Dioulasso (Etapa zrušená)
  • 12. etapa : Bobo-Dioulasso – Bamako (666 km z toho 213 km meraných)
  • 13. etapa : Bamako – Ayoûn El Altroûs (734 km z toho 478 km meraných)
  • 14. etapa : Ayoûn El Altroûs – Tidjikja (551 km z toho 547 km meraných)
  • 15. etapa : Tidjikja – Nouakchott (651 km z toho 579 km meraných)
  • 16. etapa : Nouakchott – Dakar (647 km z toho 191 km meraných)
  • 17. etapa : Dakar – Dakar (106 km z toho 27 km meraných)

Top10

Motorky

1. ROMA REPSOL KTM Esp
2. SAINCT GAULOISES KTM FRANCE Fra
3. DESPRES GAULOISES KTM FRANCE Fra
4. COX GAULOISES KTM INTER Afs
5. ULLEVALSETER SCANDINAVIA Nor
6. MEONI GAULOISES KTM INTER Ita
7. FRETIGNE YAMAHA MOTOR FRANCE Fra
8. DE GAVARDO KTM DE GAVARDO Chi
9. FLICK ALLIER DYNAMIQUE Fra
10. CZACHOR ORLEN TEAM Pol

Autá

1. PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI MOTORS Fra
2. MASUOKA / PICARD MITSUBISHI MOTORS Jap
3. SCHLESSER / LURQUIN SCHLESSER - FORD Fra
4. ALPHAND / MAGNE X - RAID Fra
5. MAYER / SCHULZ MITSUBISHI MOTORS All
6. SABY / STEVENSON VOLKSWAGEN MOTORSPORT Fra
7. DE VILLIERS / JORDAAN NISSAN Afs
8. DE MEVIUS / GUEHENNEC X - RAID Bel
9. MAGNALDI / LEGAL FAST & SPEED RALLY RAID Fra
10. AL ATTIYAN / BARTHOLOME RALLIART Qat

Kamióny

1. CHAGIN / YAKOUBOV / SAVOSTINE KAMAZ-MASTER Rus
2. KABIROV / BELYAEV / KAMALOV KAMAZ-MASTER Rus
3. DE ROOY / COLSOUL / SLAATS DE ROOY Hol
4. MARDEEV / GIRYA / KUPRIYANOV KAMAZ-MASTER Rus
5. SUGAWARA / SUZUKI / SUGAWARA SUGAWARA Jap
6. DE AZEVEDO / TOMECEK / MARTINEC PETROBRAS - LUBRAX Bre
7. LOPRAIS / KALINA / GILAR LOPRAIS TATRA Rtc
8. BEKX / FLIPSEN / BLOM HANS BEKX TEAM SPORT Hol
9. STACEY / VAN GENUGTEN / CHEVAILLIER TRIDEC Hol
10. REIF / PICHLBAUER / LEIDL GAULOISES KTM FRANCE Aut

Video

zdroj:www.dakar.com

Pridané: 01.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »