Anketa:
Rally Dakar ročník 2005 - veľmi smutný pretek
ZdieľaťPridané: 08.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4566 [História]
Štart v Barcelone bol dobrou príležitosťou pre súťažiacich, ktorý ešte neokúsili pohostinnosť Katalánska, aby to napravili.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Extrémne klimatické podmienky cesty cez Maroko, Mauretániu, Mali a Senegal, ukázali aká veľmi náročná táto rally je. Posádky potrebujú veľkú dávku vytrvalosti a húževnatosti. Stephane opäť ukázal, že je hoden prezývky „Mr. Dakar“ a znova zvíťazil aj napriek tvrdej konkurencii v Mitsubishi teame. Preteky motoriek sa však zmenili v hrôzu. Postihla ich smrť dvoch jazdcov Jose-ho Manuela Pereza a Fabrizia Meoniho. Víťazom sa stal Francúz Cyril Despres. V kategórii nákladiakov pokračoval Kamaz vo svojej víťaznej sérii. Tento krát bol ale víťazným šoférom Firdaus Kabirov.
Trasa rally Dakar 2005 |
- Štart: 31. December 2004 Barcelona
- Cieľ: 16 Január 2005 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 9. Január 2005 Atar (Mauretánia)
- Dĺžka rally: 9,039 km
- Dĺžka meraných úsekov: 5,433 km
- Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauretánia, Mali, Senegal
Na štarte 688 strojov:
- 230 motoriek
- 165 áut
- 69 nákladiakov
- 104 asistenčných áut
- 120 asistenčných kamiónov
V cieli 215 strojov:
- 104 motoriek
- 75 áut
- 36 nákladiakov
Zaujímavosti:
- Smrť postihla Dakar. Šiestu etapu už nikdy nedokončí Jose Manuel Perez a cieľ jedenástej ostane navždy vzdialený, dvojnásobnému víťazovi rally Dakar, Fabriziovy Meonimu.
- Po druhom a treťom mieste v roku 2003 a 2004, Cyril Despres vyliezol na najvyšší stupeň Dakaru prvýkrát v kariére.
- Kamaz dobehol Tatru, obe značky už majú na svojom konte šesť víťazstiev.
Trasa:
- 1. etapa Barcelona – Barcelona (50 km z toho 6 km meraných)
- 2. etapa Barcelona – Grenade (920 km)
- 3. etapa Grenade – Rabat (573 km z toho 10 km meraných)
- 4. etapa Rabat – Agadir (666 km z toho 123 km meraných)
- 5. etapa Agadir – Smara (654 km z toho381 km meraných)
- 6. etapa Smara – Zouerat (622 km z toho 492 km meraných)
- 7. etapa Zouerat – Tichit (669 km z toho 660 km meraných)
- 8. etapa Tichit – Tidjikja (zrušená)
- 9. etapa Tidjikja – Atar (399 km z toho 361 km meraných)
- Voľný deň: Atar
- 10. etapa Atar – Atar (499km z toho 483 meraných)
- 11. etapa Atar – Kiffa (695 km z toho 656 km meraných)
- 12. etapa Kiffa – Bamako (819 km z toho 586 km meraných)
- 13. etapa Bamako – Kayes (668 km z toho 370 km meraných)
- 14. etapa Kayes – Tambacounda (630 km z toho 529 km meraných)
- 15. etapa Tambacounda – Dakar (569 km z toho 225 km meraných)
- 16. etapa Dakar – Dakar (68 km z toho 31 km meraných)
Top10
Motorky
1. | DESPRES Cyril (F) | KTM |
2. | COMA Marc (E) | KTM |
3. | COX Alfie (AFS) | KTM |
4. | ESTEVE PUJOL Isidre (E) | KTM |
5. | FRETIGNE David (F) | YAMAHA |
6. | CALDECOTT Andy (AUS) | KTM |
7. | DE AZEVEDO Jean (BRE) | KTM |
8. | SALA Giovanni (I) | KTM |
9. | BLAIS Chris (USA) | KTM |
10. | BRUCY Jean (F) | KTM |
Autá
1. | PETERHANSEL Stephane (F)/COTTRET Jean-Paul (F) | MITSUBISHI |
2. | ALPHAND Luc (F)/PICARD Gilles (F) | MITSUBISHI |
3. | KLEINSCHMIDT Jutta (D)/PONS Fabrizia (I) | VOLKSWAGEN |
4. | DE VILLIERS Giniel (AFS)/LURQUIN Jean-Marie (B) | NISSAN |
5. | SABY Bruno (F)/PERIN Michel (F) | VOLKSWAGEN |
6. | ROMA Nani (Joan (E)/MAGNE Henri (F) | MITSUBISHI |
7. | SOUSA Carlos (P)/DELLI - ZOTTI Thierry (F) | NISSAN |
8. | MAGNALDI Thierry (F)/FORTHOMME Jean-Paul (B) | HONDA |
9. | MONTERDE Jose Luis (E)/TORNABELL Rafael (E) | BMW |
10. | DALMAU Ramon (E)/OLLER Enric (E) | TOT CURSES |
Kamióny
1. | KABIROV/BELYAEV/MOKEEV (RUS) | KAMAZ |
2. | SUGAWARA/HAMURA (JAP) | HINO |
3. | VISMARA/BELLINA/CAMBIAGHI (ITA) | MERCEDES |
4. | DE ROOY/COLEBUNDERS/SMULDERS (HOL) | DAF |
5. | DE ROOY/COLSOUL(B)/SLAATS (HOL) | DAF |
6. | SUGAWARA/SUZUKI (JAP) | HINO |
7. | ALEN/TONI/MICOZZI (ITA) | IVECO |
8. | SADLAUER/MAIER/MAYER (AUT) | MAN |
9. | REIF/PICHLBAUER/HUBER (AUT) | MAN |
10. | GOVAERE/GHERARDYN/DESPIEGELAERE (B) | GINAF |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 08.02.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora