ISSN 1336-6491 | Online: 1728 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Hadraplán má svojho nástupcu!

 Zdieľať

Pridané: 18.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 15852 [Bleskovky - Novinky]

Oživená legenda sa po prvýkrát predstavila na Motoslóne 2010 v Brne pod novým menom Velor-X-Trike.

Nový Velorex má so svojím predchodcom spoločné iba pramálo. Ostali mu základné tvary, umiestnenie motora, počet kolies a to je snáď všetko. Novinku už nepokrýva koženka, ale kusy laminátu. Velor-X-Trike bude dvojmiestny. Pohon zabezpečí motor z Hondy CB 1300, no na výber budú aj slabšie pohonné jednotky. Taktiež bude v ponuke aj Racing verzia s odľahčeným rámom a motorom vyladeným na 200 koní.

Velorexa oživila firma Motoscoot, ktorá ale nemá v pláne novinku vyrábať masovo. Cena bude okolo 19 500 eur. Záleží od zákazníka, akú výbavu si do Velorexa objedná. Firma plánuje ročne vyrobiť iba šesť kusov.

Foto: MartineR

Pridané: 18.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »