ISSN 1336-6491 | Online: 1367 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bily Racing zahájil sezónu na Slovakiaringu

 Zdieľať

Pridané: 13.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3123 [Šport - Cestné Motocykle]

V piatok 9.apríla sa slovenský tím Bily Racing v inovovanom zložení, predstavil pri príležitosti oficiálneho otvorenia motoristickej sezóny 2010 na okruhu Slovakiaring.

Prítomných bolo niekoľko desiatok zástupcov médií, VIP hostí a partnerov okruhu, ktorý po úvodnej tlačovej konferencii mali možnosť vyskúšať kvality pretekárskej dráhy pri organizovaných celodenných jazdách. Netradične si záujemcovia mohli vyskúšať adrenalínovú jazdu na pozícii spolujazdca za jedným z našich pilotov.

Jaroslav Černý, Tomáš Mikšovský a testovací jazdec Honza Halbich ml. odjazdili prvé kilometre a začali s testovaním a nastavovaním motocyklov pred novou sezónou. Veľkým prínosom pre tím je začlenenie p.Halbicha a jeho technikov ako odborníkov na podvozkové skupiny firmy Ohlins.

Pre Jara to nebolo prvé zvezenie na tomto okruhu. Sme veľmi radi, že sme sa dohodli na spolupráci s vedením Slovakiaringu, ktorý bude so svojim zázemím našim domovským miestom.

Zo Slovakiaringu sa Bily Racing presunul na ďalšie testy na maďarský Hungaroring, kde sa 24.,25.4. pôjdu i prvé preteky Alpe Adria Championship a národných šampionátov.

Chalani hneď nabehli na pretekársky režim, pretože Rakušania so Švajčiarmi mali práve svoj majstrák. Chlapcom sa darilo, zlepšili si svoje časy na kolo a v pretekoch sa tiež nestratili. Černý zvíťazil v supersportoch, Mikšovský dojazdil druhý v superstockoch.

Jirko Dražďák sa pre zaneprázdnenosť týchto testov nezúčastnil.

Do prvých pretekov absolvuje BRT ďalšie testy aby boli jazdci a motocykle čo najlepšie pripravení a dosiahli minimálne také dobré výsledky ako v uplynulej sezóne.

Ďakujeme našim partnerom za priazeň a podporu, ktorú do nás vkladajú.

Foto: Milan Bydžovský

Pridané: 13.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »