ISSN 1336-6491 | Online: 1351 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skvelé víťazstvo Michala Puškára na Hungaroringu

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2643 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu na maďarskom Hungaroringu odštartoval jeden z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship. Fanúšikovia sa opäť po zimnej prestávke dočkali strhujúcich súbojov a vynikajúcich výkonov pretekárov z trinástich štátov.

Mnohých už to snáď ani neprekvapuje, že pole position sa po sobotňajšej kvalifikácii triedy 125 SP s prehľadom opäť ujal slovenský reprezentant Michal Puškár (tím SG FIX racing).

Za ním skončil po výbornom výkone ďalší Slovák Pavol Skovajsa, ktorý bol najväčším prekvapením celého víkendu a na ďalšie pozície odsunul domáceho borca Adama Aszalosa a tiež talianskych pilotov. Kvalifikácia 24 pretekárov do nedeľného preteku sľubovala zaujímavý súboj.

A nedeľa nesklamala. Michal odštartoval ako blesk a už v prvom kole si vytvoril viac ako dvojsekundový náskok pred svojimi prenasledovateľmi, ktorých viedol Nicolo Trevisian z Talianska. V ďalších kolách svoj náskok zvyšoval a v polovici závodu sa vzdialil od zvyšku poľa o takmer 5 sekúnd. V nasledujúcom okruhu ale dobehol viacerých jazdcov o kolo, tí ho zdržali a náskok sa rapídne zredukoval. To využil miestny hrdina Adam Aszalos, ktorý sa medzitým prebojoval na druhé miesto. Hnaný neuveriteľnou túžbou zvíťaziť predvádzal jazdu na hranici fyzikálnych zákonov. Na výjazde zo zákrut mu často bola aj dráha priúzka, o čom svedčili kúdole prachu. Michal musel siahnuť na svoje rezervy a zajazdil niekoľko veľmi rýchlych kôl, z ktorých predposledné bolo na hranici traťového rekordu a stalo sa aj najrýchlejším celého závodu. Podarilo sa mu teda udržať si mierny náskok a zvíťaziť. Týmto výsledkom sa ujal vedenia v celkovej klasifikácii šampionátu. Tretí dojazdil Talian Sirianni, keď za seba odsunul svojho krajana Trevisiana a výborného Pavla Skovajsu.

Michal Puškár:"Tento víkend bol pre nás skvelý. Odvedená práca bol zavŕšená vynikajúcim pretekom, v ktorom sa mi podarilo dosiahnuť neuveriteľne rýchle časy na jedno kolo. Osobne som nepredpokladal, že to bude také náročné, ale Aszalos až v závode ukázal, aký dokáže byť v skutočnosti rýchly. Teraz nás čaká týždenná pauza a šampionát pokračuje ďalším kolom na okruhu Grobnik v Chorvátsku v blízkosti známych letovísk. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, sponzorom, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu."

Pridané: 26.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »