ISSN 1336-6491 | Online: 1381 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zmiešané pocity zo Sachsenringu

 Zdieľať

Pridané: 22.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2144 [Šport - Cestné Motocykle]

Štvrté podujatie Medzinárodných Majstrovstiev Nemecka motocyklov v triede 125 cm³ absolvoval cez víkend na Sachsenringu slovenský pretekár Jakub Jantulík, člen tímu RZT Racing.

Aj tentoraz na 15-ročného pretekára čakalo dvoje pretekov. Po sobotných kvalifikáciách mu patrilo deviate miesto na štartovom rošte. Už v sobotu poobede ho čakali prvé preteky, v ktorých obsadil dvanáste miesto a pripísal si štyri body do priebežného hodnotenia. V nedeľu si o dve miesta polepšil, skončil desiaty a so ziskom ďalších šiestich bodov mu v priebežnom hodnotení nemeckého šampionátu patrí dvanásta priečka.

Jakub Jantulík: "Z víkendu mám zmiešané pocity. V prvej kvalifikácii som skončil až dvanásty, v druhej som však zrýchlil, čo znamenalo posun na deviate miesto. Do prvých pretekov sa mi podarilo dobre odštartovať, no v tlačenici v prvej zákrute som opäť klesol. Jazdil som potom na 12. mieste a nevedel som sa dostať do správneho tempa. Ku koncu sa mi už šlo lepšie, s výsledkom sa však už nič nedalo robiť. Bol som sklamaný. Nedeľa bola pre mňa lepšia, už vo Warm Upe som sa dostal na najlepší čas z kvalifikácie. Aj tento raz sa mi podaril štart do pretekov, no doplatil som na chybu súpera, ktorý do mňa zozadu vrazil a prepadol som sa až na 16. miesto. Darilo sa mi však predbiehať a postupovať dopredu, ale s jedným zo súperov sme sa viackrát predbiehali, čo nás brzdilo a stratili sme tak možnosť dobehnúť skupinku bojujúcu o šieste miesto. Nakoniec to pre mňa znamenalo desiate miesto v cieli. S druhými pretekmi som bol teda spokojný, boli tam dobré súboje, navyše sa mi podarilo prekonať čas z kvalifikácie. Práve v kvalifikáciách sa však musím zlepšiť, strata spôsobená zlou štartovou pozíciou sa ťažšie doháňa a v silnej konkurencii potom šanca na úspech prakticky neexistuje.“

foto: Petr Štola

Pridané: 22.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »