Anketa:
Enduro šialenstvo - Red Bull Romaniacs 2010
ZdieľaťPridané: 06.07.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6194 [Bleskovky - Šport]
Jedna z najdivokejších viacdňových rally súťaží, ktorá sa koná v Rumunsku už pozná tohtoročného víťaza.
Všetko odštartovalo 26. Júna náročným, no divácky veľmi atraktívnym prológom v centre mesta Sibiu. Jazdci sa museli potrápiť s množstvom rôznych prekážok. Navezené kamene, pneumatiky či drevené klady mali potešiť ako diváka a riadne vytrápiť súťažiacich pred tým než vyrazia do Karpát. Kvôli upršanému počasiu nebola núdza o pády.
![]() |
Nasledujúce 4 dni jazdci strávili naháňaním sekúnd v náročnom teréne Rumunských Karpát. Množstvo brodov a úsekov, kam by sa málokto čo i len pešo vydal, robilo problém prejsť aj tým najlepším. Všetko ešte sťažoval častý dážď. Naháňačka bola zakončená 30. Júla, opäť v meste Sibiu, štýlovým výjazdom po schodoch.
![]() |
Enduro kráľom Rumunska sa tohto roku stal Novozélanďan Chris Birch na KTM, ktorý bol minulého roku druhý. Druhú priečku obsadil Brit Graham Jarvis na stroji Sherco. Andreas Lettenbichler, minuloročný víťaz, skončil tretí na svojom BMW.
![]() |
Video
No a keďže platí lepšie raz vidieť ako stokrát počuť, pozrite si zostrihy videí z jednotlivých dní.
viac na: www.redbullromaniacs.com
Pridané: 06.07.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!