Anketa:
MZ251 ETZ
ZdieľaťPridané: 30.05.2003 Autor: MZed
Čitatelia: 16977 [Vaše stroje - Moja motorka]
Môj štvrťlitrový dvojtakt...
Kúpil som ju na začiatkom sept. 2002, predchádzajúci majiteľ údržbe veľa nedal, takže v lete sa do nej pustím. Z doterajších ciest by som povedal že je celkom živá, hlavne nižšie prev. stupne, len 5-ka už je vo dvojici slabšia, predný kotúč je OK, brzdenie sa dá pekne dávkovať, zadný bubon sa mi zdá že ide rýchlo do šmyku, kontrolky na palubke by mohli byť výraznejšie, pri ostrom svetle sú málo výrazné a človek si nevšimne či svieti alebo nie (možno by pomohla výmena za diódy). Vzadu je kufor, perfektná vec, aj do obchodu sa dá ísť :-). Ináč OK.
![]() |
Odporúčam všetkým začínajúcim motorkárom, len treba apoň trochu zákl. údržby pretože ND sú predsa len o niečo drahšie ako na Jawku (občas o dosť :-).
Pridané: 30.05.2003 Autor: MZed Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
MZ ETZ 251 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MZ |
Model: | ETZ 251 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 243 ccm |
Max. výkon: | 17.25 k (12.68 kW) / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 69.0 x 65.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 110/80-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 146 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 115 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'MZ ETZ 251' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MZ ETZ 251' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MZ ETZ 251 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MZ ETZ 251' na www.google.com
Súvisiace články:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!