Anketa:
Tomáš Krajčí vyjazdil v Assene prvý bod - TK Racing Slovakia Assen 2011
ZdieľaťPridané: 19.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4975 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Krajčí sa predviedol v Assene v triede Superstock 600.
16. 4. 2011: Dnešný program triedy Superstock 600 zahájila druhá kvalifikácia. V nej Tomáš dosiahol čas 1:45,088, čo síce bolo oproti piatkovej prvej kvalifikácií zlepšenie o 0,4 sekundy, ale aj tak to stačilo len na celkové 20.miesto. Do pretekov sa preto tím TK Racing Slovakia rozhodol zmeniť prevod, čo bol významný krok dopredu.
V závode na 12 kôl Tomáš opäť vylepšil svoj najlepší čas, pričom jeho konečná hodnota je 1:43,343. Dôležité ale bolo, že dokázal tiež predbehnúť svojich súperov a posunúť sa vpred výsledkovou listinou. V cieli závodu sa nakoniec radoval zo svojho tohtoročného prvého európskeho bodu za 15. miesto.
![]() |
Tomáš Krajčí:
„Do kvalifikácie som nastupoval s veľmi opotrebovanou pneumatikou. Napriek tomu som sa zlepšil o 0,4 sekundy, ale aj tak z toho bola až 20. pozícia. Odstup na bodované pozície nebol veľký, preto som veril, že v pretekoch môžem bojovať o nejaký ten bod. Štart sa mi celkom podaril, ale v prvej zákrute som sa nedokázal pretlačiť dopredu. Postupne som získal dobrý rytmus jazdy, dosahoval som stabilné časy pod 1:44 a začal som predbiehať jazdcov predo mnou. V predposlednom kole som sa dostal za Austrálčana Nestorovica. Vedel som, že na neho musím zatlačiť a on urobí chybu. Aj sa tak stalo v samotnom závere, keď v najpomalšej zákrute vyšiel mimo ideálnu stopu. Túto chyby som využil, do cieľa som mu o viac ako sekundu utiekol a finišoval som na 15. mieste. Je to môj prvý tohtoročný bod, no z Holandska odchádzame aj s mnohými informáciami, ktoré určite využijeme v príprave na ďalšie preteky za tri týždne v talianskej Monze.“
![]() |
Pridané: 19.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!