Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2644 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30677
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18059)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12618)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé podujatie UEM AA šampionátu patrilo Hungaroringu

 Zdieľať

Pridané: 05.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2144 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého sviatočného víkendu na maďarskom Hungaroringu odštartoval jeden z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship.

Fanúšikovia sa opäť po zimnej prestávke dočkali strhujúcich súbojov a vynikajúcich výkonov pretekárov z desiatich krajín. Pole position v sobotňajšej kvalifikácii triedy 125 SP s prehľadom získal slovenský reprezentant Michal Puškár (tím SG FIX racing), ktorý vylepšil najrýchlejší čas dosiahnutý v minulom roku. Za ním zaostal približne o 1,5 sekundy druhý v poradí, domáci matador Adam Aszalos. Prvý rad na štarte doplnili talian Schillaci a čech Korizek. Kvalifikácia 24 pretekárov do nedeľného závodu sľubovala zaujímavé súboje. Pred nedeľnými pretekami a počas zavádzacieho kola slabo pršalo, čo mohlo spôsobiť horšiu adhéziu pneumatík. Taktiež jazdci boli pridlho na štartovom roste a po odložení návlekov vietor prudko schladil pneumatiky. Nás jazdec odštartoval ako tretí, ale už po pár desiatkach metrov sa ujal vedenia. Nasadil veľmi rýchle tempo a začal sa vzďaľovať súperom. Žiaľ v ľavotočivej zákrute mu podkĺzlo predné koleso a havaroval. Poškodenie motocykla vylučovalo ďalšie pokračovanie v závode, zašiel teda do boxu a preteky pre neho skončili. Je to veľká smola, pretože sa očakávalo, že by mohol zopakovať minuloročný úspech, keď tu zvíťazil. O prvenstve sa rozhodovalo medzi domácim Aszalosom a talianom Schillacim. Z ich vzájomného súboja vyšla víťazne domáca hviezda.

Michal Puškár: ,,Radosť a sklamanie, týmito slovami by sa dali vyjadriť moje pocity z pretekov. Boli sme potešení, že sa nám podarilo opäť posunúť výkon a jazdné vlastnosti nášho motocykla. Sklamanie pramení zo zbytočného pádu, ktorý zmaril nádeje na dobrý výsledok, ale aj to je súčasť pretekania. Trocha som podcenil fakt, že mohla vplyvom vetra rýchlo klesnúť teplota pneumatík, prípadne dráha mohla byt mierne vlhká, aj keď sa tak nejavila. Teraz nás čaká krátka pauza a šampionát pokračuje ďalším kolom na okruhu Grobnik v Chorvátsku v blízkosti známych letovísk. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, sponzorom, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu.“

Pridané: 05.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »