ISSN 1336-6491 | Online: 1429 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12379)
Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Zephyr 750

 Zdieľať

Pridané: 19.08.2003 Autor: Zephyr
Čitatelia: 18438 [Vaše stroje - Moja motorka]

Každý z nás má svoje favoritky medzi motorkami. Mojimi sú jednoznačne naháče. Raz prišiel deň "D" a ja som išiel obzrieť svoju nádejnú "nastávajúcu". Keď som ju zbadal, srdce mi začalo tepať akosi rýchlejšie...

Má síce už nejaký ten rôčik, ale od prvého zhliadnutia, mi jednoducho učarovala. Veď to mala byť moja prvá veľká motorka (ak nepočítam Jawy). Pôvodne som mal slabosť pre CB750 SevenFifty, ale keďže v čase môjho rozhodovania (jar 2002) nebola žiadna v dostatočne dobrom stave na trhu, po zhliadnutí Zephyra som si bol istý.

Keďže najviac ma baví pohodové turistické jazdenie, vôbec mi neprekáža, že to nie je superšport. Aj jej 72 koníkov a priebeh krútiaceho momentu dokážu na ceste celkom zaujímavé veci.

Čo dodať záverom. Snáď len to, že od kedy sme spolu, máme za sebo cca 8000km bez sebemenšieho zaváhania. Užívame si počasie a rozvážame sa po kraji.

Pridané: 19.08.2003 Autor: Zephyr Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Zephyr 750 1992:

Foto:
Kawasaki Zephyr 750 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Zephyr 750
Rok:1992
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:739 ccm
Max. výkon:73.0 k (53.7 kW) / 9500 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:66.0 x 54.0 mm
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:150/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:220 kg
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:201 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »