Anketa:
Kawasaki Zephyr 750
ZdieľaťPridané: 19.08.2003 Autor: Zephyr
Čitatelia: 18438 [Vaše stroje - Moja motorka]
Každý z nás má svoje favoritky medzi motorkami. Mojimi sú jednoznačne naháče. Raz prišiel deň "D" a ja som išiel obzrieť svoju nádejnú "nastávajúcu". Keď som ju zbadal, srdce mi začalo tepať akosi rýchlejšie...
![]() |
Má síce už nejaký ten rôčik, ale od prvého zhliadnutia, mi jednoducho učarovala. Veď to mala byť moja prvá veľká motorka (ak nepočítam Jawy). Pôvodne som mal slabosť pre CB750 SevenFifty, ale keďže v čase môjho rozhodovania (jar 2002) nebola žiadna v dostatočne dobrom stave na trhu, po zhliadnutí Zephyra som si bol istý.
![]() |
Keďže najviac ma baví pohodové turistické jazdenie, vôbec mi neprekáža, že to nie je superšport. Aj jej 72 koníkov a priebeh krútiaceho momentu dokážu na ceste celkom zaujímavé veci.
![]() |
Čo dodať záverom. Snáď len to, že od kedy sme spolu, máme za sebo cca 8000km bez sebemenšieho zaváhania. Užívame si počasie a rozvážame sa po kraji.
Pridané: 19.08.2003 Autor: Zephyr Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki Zephyr 750 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Zephyr 750 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 739 ccm |
Max. výkon: | 73.0 k (53.7 kW) / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 66.0 x 54.0 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 220 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 201 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Zephyr 750' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Zephyr 750' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Zephyr 750 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Zephyr 750' na www.google.com
Súvisiace články:
- Kawasaki Zephyr 550 - motorka, ktorá má vlastné meno - loobo
- Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou - Herghott
- Moje skúsenosti s motorkou Kawasaki Z 750 S - sinet
- Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!