Anketa:
Zranený Jantulík štartoval v Brne
ZdieľaťPridané: 25.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Cestné Motocykle]
Len dvanásť dní od pádu v nemeckom Oscherslebene, pri ktorom utrpel zlomeninu ľavej kľúčnej kosti, štartoval 16-ročný Kysučan Jakub Jantulík na pretekoch medzinárodného šampionátu Alpe Adria na Masarykovom okruhu v Brne.
Jakuba, ktorý mal mať pôvodne šesťtýždňovú prestávku, veľmi mrzelo, že by nemal štartovať na okruhu, ktorý je domácou pôdou AMK Brno Circuit Junior Teamu, za ktorý jazdí, a tak sa aj napriek bolestiam rozhodol podujatia zúčastniť. Počas tréningov a kvalifikácií postupne zrýchľoval a pre nedeľné preteky si vyjazdil 13. miesto na štartovom rošte. V samotných pretekoch sa dokázal posunúť výsledkovou listinou nahor a v cieli mu patrilo ôsme miesto.
![]() |
Jakub Jantulík: "Lekár mi štart na podujatí v Brne neodporučil, ale ja som chcel veľmi štartovať, navyše nie som prvý pretekár, ktorý jazdil so zlomeninou. V piatok aj v sobotu v tréningoch to bolo veľmi nepríjemné, problém mi robili hlavne ľavé zákruty a preklápanie motocykla. V nedeľu to však bolo ešte horšie, no nebyť silných bolestí pri brzdení, tak som mohol byť vo výsledkoch aj vyššie. Som však rád, že som aj napriek tomu dokázal zlepšovať časy na kolo. Celkovo som teda spokojný, posunul som sa zasa o kúsok ďalej a tieto preteky mi po nevydarenom úvode sezóny veľmi pomohli aj psychicky. Moja veľká vďaka za celý víkend patrí mechanikom a celému tímu."
![]() |
Pridané: 25.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!