Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30371
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17906)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12465)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Krajčí a Svitok sa cez víkend predstavia v Brne

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2264 [Novinky - Pozvánka]

Už počas nadchádzajúceho víkendu sa na Masarykovom okruhu v Brne uskutočnia preteky Majstrovstiev sveta Superbikov, kde v dvoch pridružených triedach uvidíme aj dvojicu slovenských pretekárov, Tomášov Krajčího a Svitka.

Tomáša Krajčího z tímu TK Racing Slovakia už v sobotu večer čakajú preteky európskeho šampionátu v triede Superstock 600. Tomáš Svitok z tímu SK Energy bude v rámci Pohára FIM Superstock 1000 otvárať nedeľný program.

Ako budú prežívať dvadsaťroční jazdci podujatie v Brne? Bude pre nich v niečom výnimočné? “Ani neviem, veľmi sa nad tým nezamýšľam, ale je to v podstate polodomáci podnik, tak v niečom to bude predsa len iné,” vraví Krajčí a Svitok ho dopĺňa: “Bude to pre mňa o niečo väčší tlak ako inde, ale bude to výni-močné už len tým, že tam príde množstvo našich fanúšikov zo Slovenska.”

Okruh v Brne poznajú obaja veľmi dobre. Svitok: “Hoci to bude pre mňa dá sa povedať domáci podnik, až tak veľa som tam v posledných rokoch nejazdil, ale mám to tam rád, vyrastal som tam a preto sa do Brna veľmi teším.” Krajčí, ktorý v Brne nedávno zvíťazil v pretekoch alpsko-jadranského šampionátu, vraví: “Tento okruh nie je môj najobľúbenejší, ale nemôžem povedať, že by som ho nemal rád. Je to tak niečo medzi. Ale dobre ho poznám a práve to by sa mi mohlo hodiť.”

A ako odhadujú Tomášovia svoje výsledky? “Samozrejme chcem zajazdiť čo najlepšie,” vraví Krajčí, “ale ťažko je hovoriť o konkrétnych cieľoch. Keď sa niekde tešíš, tak to zvyčajne nedopadne dobre a naopak, ale chcel by som určite bodovať a nech je tých bodov čo najviac.” Aj Svitkova odpoveď sa nesie v podobnom duchu: “Budem rád, keď nadviažem na body z minulého podujatia, mojím vysnívaným cieľom je však umiestnenie v prvej desiatke. Všetko to však závisí od viacerých faktorov, uvidíme aké bude počasie, takže viac budem vedieť až v piatok.”

Obaja slovenskí pretekári sú súčasťou celého seriálu, Krajčí je v priebežnom hodnotení európskych Stockov so ziskom bodu na 30. mieste, Svitok je v litrových Stockoch s tromi bodmi dvadsiaty prvý.

Informácie priamo z podujatia budú aktualizované aj na oficiálnej stránke Športovej komisie CPM SMF: www.moto-cup.sk

Pridané: 07.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »