ISSN 1336-6491 | Online: 1756 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dovolenka Hvar, 23.8.-2.9.2003 1/3

 Zdieľať

Pridané: 05.09.2003 Autor: manana
Čitatelia: 11879 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-Taliansko-Slovinsko-Taliansko-Slovinsko-Chorvátsko/Hvar/-Maďarsko

Po tvrdo odpracovanom lete konečne nastal čas na dovolenku, a kedže priateľka vybavila dovolenku na Hvare v meste Jelsa, smer bol jasný- Chorvátsko. A kedže som po Rakúsku kedysi bicykloval a v Slovinsku raftoval, a navyše v Terste mi pracuje a býva bývalý spolužiak, aj trasa sa začala sľubne črtať.

Do sedla staršej pani Kawasaki GPZ600 (predchádzajúci majiteľ ju prerobil na naháča- to len nech vás fotky nemätú) som vysadol sám (priateľka šla rozumne autobusom) v sobotu okolo 5:30, a zobral to cez Kittsee, smer Semmering - Leoben - Villach, samozrejme pokiaľ to bolo rozumné som sa diaľniciam vyhýbal, no i tak by som asi pre kratšie výlety alebo tvrdšie zadky odporúčal smer Gratz, cez sedlo Pack.

 Rakúsko
Rakúsko

Z Villachu som po diaľnici prekročil Talianske hranice, no vzápätí som odbočil do Slovinska, cez Predil, smer Bovec. Po prekonaní masívu nádherných Júlskych Álp v bohatom slede serpentín a prejazde udolím rieky Soča som opäť infiltroval do Talianska, tentoraz už naposledy, a v celkom slušnej horúčave dorazil do Terstu.

 Cesta k slovinským hraniciam
Cesta k slovinským hraniciam

Bolo pozdné odpoludnie, a po výmene SMSiek ma kamarát vyzdvihol pri železničnej stanici, za účelom kúpania v mori, obzerania Talianok, pitia piva a podobných prostých radovánok. Zalomil som pred polnocou, mal som za sebou cez 550 rôznorodých km a vyše 450 ma ešte čakalo zajtra....čo som teda netušil.

 Na slovinských hraniciach
Na slovinských hraniciach

>

Pridané: 05.09.2003 Autor: manana Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »