Anketa:
Suzuki XF 650 Freewind motozraz - Pastviny 2011 ČR
ZdieľaťPridané: 18.08.2011 Autor: mgilan
Čitatelia: 5836 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Už po tretí krát som sa zúčastnil zrazu Freewinďákov ktorý sa konal tento rok (10.6-12.6.) pri priehrade Pastviny pri obci Nekoř.
Po tretí krát píšem preto lebo zakaždým sa my páčilo či už to bolo rok predtým v Netoliciach pri Šumave alebo môj prví freewind zraz vo Vrbne nad Pradedem.
Ale ako čas plynie tak Freewinďáci postupne presedlávajú na iné mašiny takže dá sa povedať že zraz mal účastníkov rôznych zastúpení motoriek a taktiež niektorý dotiahli zo sebou známich na iných motorkách.Preto vo videu uvidíš nielen Freewindy.
Asi ako každý iný zraz aj tento začínal piatkovým príjazdom do vopred objednaného kempu,večerným posedením pri pivku a diskusii o motorkách a vecí s tým spojených. Posedenie žiaľ neprebehlo podľa našich predstáv keďže majiteľ kempingu bol starý pán a spolu s manželkou robili obsluhu v kempovej reštike a taktiež všetky veci okolo s tým spojené čo logicky nemohli postíhať. Tak a preto prišlo na druhý deň k presťahovaniu sa do druhého kempu. Po úspešnom presune do druhého kempu sme sa už mohli začať chystať na náš sobotný výjazd.
Počas výjazdu sme si pojazdili po úzkych cestičkách v Orlických horách, boli sme na obede na Masarykovej chate, pozreli sme si kostol z presklenou strechou a poslednou zastávkou bolo múzeum vojenskej techniky v obci Králiky. Tiež niektorí sme si pozreli opevnenie a bunker z jeho útrob.
Celkovo môžem povedať že zraz sa zase podaril, počasie nám celkom prialo, piatok, sobota pekne v nedeľu sme asi všetci zmokli na spiatočnej ceste domov.
Na záver prikladám video zo zrazu a prajem príjemné sledovanie.
Video: Suzuki XF 650 Freewind motozraz - Pastviny 2011 ČR
Pridané: 18.08.2011 Autor: mgilan Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!