Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2056 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki XF 650 Freewind

 Zdieľať

Pridané: 08.03.2004 Autor: divoch2
Čitatelia: 38436 [Vaše stroje - Moja motorka]

Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...

Po dlhom čase strávenom v sedlách dýchavičných dvojtaktných strojov a po niekoľkomesačnom presviedčaní mojej manželky som sa nakoniec s jej súhlasom rozhodol zaťažiť rodinný rozpočet bankovým úverom na kúpu štvortaktného motocykla. Voľba jednoznačne padla na kategóriu cestovné enduro, ostávalo len rozhodnúť sa pre značku. Predbežne z dôvodu ceny som si vybral Cagivu Canyon 500, avšak s peniazmi v kapse som znenazdania narazil na inzerát ,, Predám Suzuki XF 650 Freewind – cestné enduro “ . Neznalý tohto typu som si bol túto motorku na jar 2003 pozrieť a moja voľba bola jasná.

Motorka je dovoz zo SRN, r.v. 1999 po 1. majiteľovi. V čase kúpy mala podľa tachometra aj podľa servisnej knižky najazdených 11 000 km a skutočne bola vo vynikajúcom stave. Nakoľko bola táto mašinka len preclená, po kúpe ma čakalo vybavenie dokladov na Okresnom úrade, STK a potom už len prihlásenie na Dopravnom inšpektoráte. Všetko prebehlo hladko, takže po výmene oleja a filtra, nastavení ventilov a výmene sviečok sa mohla moja motorkárska sezóna 2003 začať.

Od kúpy do dnes som najazdil viac ako 6 000 km bez jedinej závady, ak nepočítam 1x nabíjanie baterky, pretože tá je ešte originál a má už 4 roky. Počas sezóny som zabezpečil odškrtenie motora z pôvodných 25 kW (33hp) na 35kW(47hp). Skutočné hodnoty som ešte na meracej stolici nemeral, ale motor po odškrtení jednoznačne odspodu ťahá lepšie, výkon sa citeľne zlepšil a klesla aj spotreba o cca 0,5 – 0,8 l / 100km.

Dozadu som namontoval uzamykateľný kufor, ktorý možno nie je moc pohľadný, ale ostal mi po predchádzajúcej motorke, je funkčný a praktický. V auguste som na Freewindovi bez problémov absolvoval 4 dni v Chorvátsku, kde sa jazdilo v daždi, prachu, po diaľniciach a najazdili sme viac ako 1 600 km.

Na záver pre tých, ktorý tento typ od Suzuki nepoznajú, tak ako som ho pred rokom nepoznal ani ja, zopár technických údajov:

Výrobca : SUZUKI

Model: XF650 Freewind

Motor: štvorventilový jednoválec s chladením vzduch – olej

Objem: 644 ccm

Karburátory: 2x 32mm Mikuni

Výkon 35kW (47 hp) / 7000 ot/min

Krútiaci moment: 52Nm/ 5500 ot/min

Prevodovka: 5- stupňová

Nádrž: 18,5l

Spotreba: 4,5 – 7 l/100 km

Max. rýchlosť: 160km/h

Rozmery pneu: predné 100/90 – 19 zadné 130/80 – 17

Pridané: 08.03.2004 Autor: divoch2 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki XF 650 Freewind 1999:

Foto:
Suzuki XF 650 Freewind 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:XF 650 Freewind
Rok:1999
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:644 ccm
Max. výkon:48.7 k (35.8 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:52 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 82.0 mm
Chladenie:vzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:170 mm
Zdvih vzadu:167 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:100/90-19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:830 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:165 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.9 s
Spotreba paliva:5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 254 km

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »