Anketa:
Jantulík získal ďalší bod v nemeckom šampionáte a už sa pripravuje na Grand Prix ČR v Brne
ZdieľaťPridané: 10.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2257 [Šport - Cestné Motocykle]
Na nemeckom okruhu Schleizer Dreieck pokračoval seriál Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov. V triede 125 ccm na štarte nechýbal ani pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu, Slovák Jakub Jantulík.
Po zisku jedného bodu v predchádzajúcom podujatí nemeckého šampionátu na rakúskom Salzburgringu prichádzal Jakub na nemecký prírodný okruh pri Schleizi s túžbou rozšíriť svoje bodové konto. V kvalifikácii však obsadil až 22. miesto, čo mu veľa nádejí na dobré umiestnenie nedávalo. Do pretekov sa mu podarilo dobre odštartovať, no v druhom kole sa po chybe prepadol až na posledné miesto. Následná stíhacia jazda mu vyniesla 17. miesto, no keďže dvaja jazdci z prvej pätnástky poradia súťažili bez nároku na body, Jakub sa posunul na 15. bodovanú pozíciu a obhájil tak svoje umiestnenie zo Salzburgringu. Počas nadchádzajúceho víkendu sa 16-ročný pretekár predstaví s voľnou kartou na Veľkej cene Českej republiky na Masarykovom okruhu v Brne.
![]() |
Jakub Jantulík: "Nevyšla mi prvá kvalifikácia a hoci som sa chcel v druhej zlepšiť, dopadlo to opäť zle a štartoval som až z 22. miesta. Štart sa mi vydaril vynikajúco, postúpil som asi o sedem miest, ale trať bola po rannom daždi na niektorých úsekoch ešte mokrá a ja som v druhom kole v nájazde do zákruty prebrzdil. Prepadol som sa na posledné miesto a potom som sa už len snažil dobehnúť stratu. Som rád, že z toho bol nakoniec jeden bod, aj keď ma samozrejme mrzí, že to nedopadlo lepšie, keďže som tentoraz tých bodov mohol pozbierať viac."
![]() |
Jantulík sa pripravuje na Veľkú cenu Českej republiky v Brne
Už cez víkend si na Masarykovom okruhu v Brne zmerajú sily najlepší motocykloví pretekári našej planéty. Medzi nimi sa bude v triede 125 ccm snažiť presadiť aj 16-ročný Slovák Jakub Jantulík, pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu.
Jakub získal pre štart na českej Grand Prix tzv. voľnú kartu, ktorá ho oprávňuje k účasti na tomto vrcholnom podujatí. Na majstrovstvách sveta sa predstavil už dva razy v roku 2009, kedy v talianskom Misane dokončil preteky na 26. mieste a v portugalskom Estorile bol dvadsiaty prvý. Na takmer domácej Veľkej cene sa však predstaví po prvý raz. Bude zároveň po deviatich rokoch ďalším Slovákom, ktorý bude jazdiť na MS v Brne, keď pred ním to bol naposledy v roku 2002 Vladimír Častka v triede 250 ccm.
Už v stredu o 13. hodine Jakub spolu s niekoľkými ďalšími pretekármi navštívi Detskú nemocnicu v Brne, kde ich čaká stretnutie s chorými deťmi. Vo štvrtok o štvrť na šesť večer Jakub absolvuje autogramiádu v brnianskom nákupnom centre Olympia, ktorej sa zúčastnia aj niekoľkí ďalší pretekári zo svetového šampionátu. V piatok už Jakuba čakajú dva voľné tréningy (o 9:15 a 13:15 hod), v sobotu ráno tretí voľný tréning (9:15) a poobede o 13. hodine 40-minútová kvalifikácia na nedeľné preteky, ktoré budú odštartované o 11. hodine.
Jakub Jantulík: "Do Brna sa veľmi teším, je to v podstate moja domáca Veľká cena, aj keď si uvedomujem, že to bude veľmi náročné. Tohtoročná sezóna sa vôbec nevyvíja podľa mojich predstáv, ale v niekoľkých posledných pretekoch som sa predsa len posunul o niečo vpred a v Brne urobím všetko pre čo najlepší výsledok. Verím, že poteším všetkých mojich fanúšikov."
![]() |
Jakub Jantulík |
Text: Richard Karnok
Pridané: 10.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!