Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1973 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30108
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17771)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12337)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Enduro sezóna jednotlivcov pod záštitou SMF uzatvorená

 Zdieľať

Pridané: 14.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4359 [Šport - Enduro]

V dňoch 10.-11.09.2011 vyvrcholil tohtoročný seriál Medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a pohára SMF v endure a country crosse záverečným podujatím v Ladzanoch. Usporiadateľ Corto Team Banská Štiavnica pripravil pre 154 štartujúcich jazdcov veľmi zaujímavú trať v peknom prostredí.

Po dvoch súťažných dňoch v Ladzanoch poznáme tohtoročné poradie vo všetkých triedach a kubatúrach disciplíny Enduro a rely SMF. V hlavných troch triedach medzinárodného šampionátu E1,E2,E3 sme do tohto víkendu nepoznali víťazov len v triede E2, kde bojoval Jaroslav Štbek so Zlatkom Novosádom, nakoniec sa zo zisku majstrovského titulu môže radovať Jaroslav Štrbek (344 bodov). Na druhom mieste sa teda umiestnil Zlatko Novosád (333 b.) a na treťom Thomas Hostinský s 297 bodmi.

V triede E1 zvíťazil Marek Haviar (388 b.) pred Marekom Giertlom (251 b.) a tretím Martinom Buchtom (233 b.).

V najsilnejšej triede podľa očakávania tento rok kraľoval Štefan Svitko (397 b.), ktorý suverénne zvíťazil nie len v tejto triede MM SR ale i v absolútnom poradí bez rozdielu kubatúr. Poradie na ďalších medailových miestach v triede E3 je nasledovné: 2. miesto – Miroslav Ševela (308 b.), 3. miesto – Ondřej Liška , ČR-lic.SMF (277 b.).

MM SR absolútne (bez rozdielu kubatúr): 1. Štefan Svitko (389 b.), 2. Jaroslav Štrbek (270 b.), 3. Zlatko Novosád (267 b.).

Svojho víťaza má i trieda MM SR dorastu, kde sa pre tento rok stal majstrom Denis Račko (376 b.) pred druhým Martinom Peszekim (308 b.) a tretím Lukášom Sádeckým (255 b.).

V kategórii junior je medzinárodným majstrom SR Marek Haviar (341 b.), na druhom mieste skončil Thomas Hostinský (306 b.) a na treťom mieste Miroslav Ševela (305 b.).

V tohtoročnom seriáli MM SR veterán dominoval Zdeněk Cyprián (ČR-lic.SMF), ktorý získal 394 bodov. Z druhého miesta sa môže tešiť Jozef Marenčák (292 b.) a tretie miesto obsadil Květoslav Kovář, ČR (261 b.).

V novom pohárovom seriáli juniorov do 20 rokov zvíťazil Ondřej Liška (ČR-lic.SMF 338 b.) pred Martinom Krátkym (286 b.) a Martinom Buchtom (247 b.).

Poradie tried Slovesného pohára a Pohára SMF (hobby a super veterán) je pre rok 2011 nasledovné:

  • SP E1: 1. Miroslav Šuška (337 b.), 2. Martin Sádecký (270 b.), 3. Ivan Kukučka (239 b.)
  • SP E2: 1. Radim Bilas (ČR-lic. SMF 368 b.), 2. Herbert Jalč (299 b.), 3. Aleš Tofel (ČR 245 b.)
  • SP E3: 1. Daniel Neumann (ČR-lic. SMF 320 b.), 2. Rastislav Hanuš (265 b.), 3. Peter Leskovjanský, jun. (261 b.)
  • Hobby 125: 1. Michal Drevenák (321 b.), 2. Miloš Konušík (296 b.), 3. Róbert Belas (269 b.)
  • Hobby 250: 1. Miroslav Sovík (291 b.), 2. Peter Palčo (281 b.), 3. Miroslav Pavelka (234 b.)
  • Hobby 4T: 1. Erik Maringa (312 b.), 2. Peter Turczyk (294 b.), 3. Milan Klementovič (217 b.)
  • Super veterán: 1. Zdeněk Halata (ČR 347 b.), 2. Ján Zaťko (332 b.), 3. Ivan Novotný (ČR 271 b.)

Kompletné výsledky „enduro“ sezóny jednotlivcov 2011 nájdete tu.

Tohtoročná sezóna endura a rely SMF vyvrcholí záverečným majstrovským podujatím družstiev dňa 8. októbra 2011 v Liptovskom Petri.

Pridané: 14.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »