ISSN 1336-6491 | Online: 1028 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30916
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18177)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12739)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

5-násobný majster sveta v endure Mika Ahola už nie je medzi nami

 Zdieľať

Pridané: 16.01.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Enduro]

V čase, keď sa tešíme z ukončeného a pre Slovensko úspešného Dakaru, preletela svetom správa o náhlej smrti 5-násobného majstra sveta v endure, Fína Mika Aholu.

Mika len pred dvomi týždňami priamo na nový rok oznámil svetu rozhodnutie ukončiť aktívnu kariéru. Včera však v nemocnici v Barcelone podľahol zraneniam, ktoré utrpel pred niekoľkými týždňami na tréningu.

Mika Ahola sa v poslednej sezóne stal držiteľom niekoľkých rekordov keď sa stal majstrom sveta päť po sebe idúcich rokov (2007, 2008, 2009, 2010, 2011), ale tiež sa stal 1. majstrom vo všetkých 3 triedach (E1, E2, E3) a nakoniec sa najstarším jazdcom ktorý získal titul majstra sveta (37 rokov).

V priebehu rokov sa stal príkladom hodným nasledovania pre všetkých jazdcov endura. Vždy sprevádzaný svojou ženou Marikou, mal vždy s úsmevom veľmi blízko k fanúšikom, on bol naozajstný profesionál, ktorý inšpiroval nás všetkých.

Mika oznámil pri ukončení kariéry: "Dal som všetko čo som mal tomuto športu a aj keď si veľa toho vzal, vrátil mi viac ako som si kedykoľvek dokázal predstaviť keď som začínal pretekať."

"Naplnil som svoje ambície a cítim, že je čas sa posunúť a zistiť čo ďalšie mi môže svet ešte ponúknuť."

Mika Ahola (13. december 1974 – 15. január 2012) bol fínsky enduro jazdec a 5-násobný majster sveta v endure. Taktiež 7-krát vyhral na medzinárodnej šesťdňovej súťaži (ISDE) Svetový pohár s tímom Fínska. Navštívil aj Slovensko.

Správa je veľmi čerstvá (cca 1 hod.) ale už ju potvrdilo niekoľko spravodajských serverov v Španielsku (motocyclismo.es), Fínsku, ale aj Anglicku (Mirror.co.uk). Objavila sa aj na fan page Miku na sieti Facebook a aj na stánkach organizátora svetového šampionátu enduro alebo na Wikipedii.

Video: Mika Ahola na Extreme enduro teste:

Video: Mika Ahola extrémne Enduro

Video spomienka:

Video: MIKA AHOLA - spomienka - addio alle corse

Mika na Slovensku:

Video: EWC 2010 - Mika Ahola at the GP Slovakia

Pridané: 16.01.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »