Anketa:
KTM bilancuje rok 2011 - má nárast predaja aj ziskov
ZdieľaťPridané: 23.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]
Značka KTM má dôvod na radosť, napriek poklesu celého motocyklového trhu v Európe aj USA (o cca 5%) si medziročne rakúska značka polepšila. Predaj stúpol o 22.4% a zisky o 13.4%.
![]() |
KTM EXC-F 350 |
„Úspešné predstavenie modelu Duke 125 a nová generácia závodných enduro motocyklov boli kľúčové pre tieto nárasty. KTM si zlepšila aj podiel na Európskom trhu o 30% z 4.9% na 6.3% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Preto je KTM najúspešnejšia značka a predstihla svojich konkurentov."vysvetľuje Stefan Pierer, predseda Výkonnej rady KTM Power Sports AG.
![]() |
KTM Duke 125 |
Vyhliadky do budúcnosti má KTM naďalej smelé. Aj keď predpovede naznačujú klesajúci alebo stagnujúci trh v Európe a USA v roku 2012, KTM očakáva že zvýši predaj aj zisky. Dopomôcť k tomu má aj nový Duke 200, ktorý KTM v kooperácii s Bajaj predstavila v januári a vstupuje s ním na indický trh. KTM očakáva viac ako 20 000 predaných Dukov. Duke 200 sa tak stáva prvým KTM modelom, ktorý je dostupný celosvetovo.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM |
Model: | 350 EXC-F | 125 Duke | Duke 200 |
Rok: | 2011 | 2011 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | NOVINKA 2011 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Enduro | Supermoto | Supermoto |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 350 ccm | 124.7 ccm | 200 ccm |
Max. výkon: | 15.37 k (11.30 kW) / 10500 ot. | 25.84 k (19.00 kW) / 10500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 12 Nm / 8000 ot. | 20 Nm / 6800 ot. | |
Kompresný pomer: | 12,5:1 | 11,5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47.2 mm | 72 x 49 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 150 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 280 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 110/70-17 | 110/70 x 17 mm | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm | |
Pneu vzadu: | 150/60-17 | 150/60 x 17 mm | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 118 kg | 125 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm | |
Rázvor: | 1350 mm | 1361 mm | |
Svetlá výška: | 185 mm | 170 mm | |
Objem nádrže: | 11 l | 10.5 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 196 km |
Pridané: 23.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!