ISSN 1336-6491 | Online: 3322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29991
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17709)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12282)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM bilancuje rok 2011 - má nárast predaja aj ziskov

 Zdieľať

Pridané: 23.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]

Značka KTM má dôvod na radosť, napriek poklesu celého motocyklového trhu v Európe aj USA (o cca 5%) si medziročne rakúska značka polepšila. Predaj stúpol o 22.4% a zisky o 13.4%.

 KTM EXC-F 350
KTM EXC-F 350

„Úspešné predstavenie modelu Duke 125 a nová generácia závodných enduro motocyklov boli kľúčové pre tieto nárasty. KTM si zlepšila aj podiel na Európskom trhu o 30% z 4.9% na 6.3% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Preto je KTM najúspešnejšia značka a predstihla svojich konkurentov."vysvetľuje Stefan Pierer, predseda Výkonnej rady KTM Power Sports AG.

 KTM Duke 125
KTM Duke 125

Vyhliadky do budúcnosti má KTM naďalej smelé. Aj keď predpovede naznačujú klesajúci alebo stagnujúci trh v Európe a USA v roku 2012, KTM očakáva že zvýši predaj aj zisky. Dopomôcť k tomu má aj nový Duke 200, ktorý KTM v kooperácii s Bajaj predstavila v januári a vstupuje s ním na indický trh. KTM očakáva viac ako 20 000 predaných Dukov. Duke 200 sa tak stáva prvým KTM modelom, ktorý je dostupný celosvetovo.

Foto:
 KTM 350 EXC-F 2011 KTM 125 Duke 2011 KTM Duke 200 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTM
Model:350 EXC-F125 DukeDuke 200
Rok:201120112012
Novinka:NOVINKA 2011NOVINKA 2011NOVINKA 2012
Kategória:EnduroSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:350 ccm124.7 ccm200 ccm
Max. výkon:15.37 k (11.30 kW) / 10500 ot.25.84 k (19.00 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 8000 ot.20 Nm / 6800 ot.
Kompresný pomer:12,5:111,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47.2 mm72 x 49 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm150 mm
Zdvih vzadu:160 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:280 mm300 mm
Pneu vpredu:110/70-17110/70 x 17 mm
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm230 mm
Pneu vzadu:150/60-17150/60 x 17 mm
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:118 kg125 kg
Výška sedla:810 mm810 mm
Rázvor:1350 mm1361 mm
Svetlá výška:185 mm170 mm
Objem nádrže:11 l10.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 196 km

Pridané: 23.02.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »