Anketa:
Prípravy a testovanie pred GoPro Chernobyl Tour 2012
ZdieľaťPridané: 02.04.2012 Autor: Landal
Čitatelia: 4518 [Bleskovky - PR bleskovka]
Usúdil som, že by bola škoda nepodeliť sa o radosť zo získania partnera pre našu expedíciu. Tu je prvý výsledok tejto podpory.
Už túto sobotu ráno vyrazí desať jazdcov na východ. Pôjdu naprieč vidiekom celej západnej Ukrajiny až do Černobylu.
Celá táto pánska zábava, ktorú ako odchovanec „S tebou mně baví svět“ nazývam vznešene expedíciou, stála mnoho organizačného úsilia a energie. Preto som veľmi rád, že sa nám podarilo nájsť pre našu cestu podporu...
![]() |
Logo expedície |
Bol by hriech nevyhotoviť z takejto expedície poriadny film. Ale ako to spraviť, keď všetky použiteľné peniaze už odišli na iné vybavenie? Musí sa nájsť niekto ochotný pomôcť. Napríklad výhradný dovozca kamier GoPro na Slovensko, spoločnosť VRGA, s.r.o. S pánom Vrlíkom som veľmi rýchlo našiel zhodu o podmienkach podpory pre našu cestu, a tak mám už takmer týždeň doma zapožičané dve kamery GoPro Hero I aj s početným príslušenstvom.
O GoPro bolo popísané dosť a bol dôvod predpokladať, že je to super nádobíčko. Lenže osobná skúsenosť je osobná skúsenosť. Na tomto mieste treba jasne povedať, že tento ani žiadny podobný príspevok nebol podmienkou zapožičania kamier. Ale po víkendom intenzívnom testovaní som ako z kamier ,tak aj z príslušenstva tak nadšený, že to zo mňa ide samo...
Základný fakt o GoPro – Všetko je ako má byť
Žiadny šialený manuál o desiatkach strán. Celé „učenie sa“ podľa manuálu je jedna A4 na 10 minúť a po prvom vyskúšaní je systém zapamätateľný a návod viac nepotrebujete.
Zásadná vec je ale systém uchytenia na moto a polohovateľnosť kamery. Počas testovania som rozhodne nevolil nejaký opatrný režim, som zástanca testovania v reálnych podmienkach. Testoval som na moto naloženej na expedíciu (len málo vecí chýbalo) a rôznych terénoch. Pár základných zistení, resp. potvrdení predpokladov:
- Systém uchytenia je perfektný. Prísavka, ak je na rovnom povrchu (napr. hlinikáč), drží perfektne vo všetkých polohách. Zvláda aj mierne obliny na nádrži alebo prednom blatníku.
- Skrutky polohovateľných nastavení, ak sú správne dotiahnuté, držia perfektne.
- Samolepiace držiaky na 3M fóliách držia perfektne. Ich inštaláciu som robil poctivo, odprašnenie a odmastenie plôch technickým benzínom, nahriatie plôch a držiakov na priamom slnečnom svetle za teplého dňa, inštalácia deň pred zaťažením.
- Napriek tomu, že som na vlastné oči videl, ako kamera na moto vibruje ako o život, je výsledný obraz fantasticky jasný a ostrý.
- Ovládanie a čitateľnosť stavu a činnosti kamery výborná.
- Daňou za kvalitu je veľký dátový objem „surového materiálu“, čo je len konštatovanie, nie chyba kamery. Treba len veľké a prípadne viacej pamäťových kariet.
O skvelom prístupe partnera expedície svedčí aj nasledovné: po testovaní som zistil, čo mi ešte z príslušenstva chýba k dokonalej pripravenosti. Napísal som prosbu o doplnenie výbavy s tým, že som pripravený si tieto veci dokúpiť, ak sa nebude dať inak (lebo som zástanca, že dohoda už bola uzavretá a dohoda sa nemá meniť). Pán Vrlík si len vyžiadal adresu a veci mi dnes prišli poštou – vďaka!
K môjmu videu treba ale uviesť, že použité karty neboli parametrovo vhodné (objednávka v čase testu ešte nedorazila), GoPro odporúča min. class 4.
Po nedeľnom testovacom výjazde som večer posťahoval videá a bol úprimne prekvapený perfektnou kvalitou. Pochytilo ma také nadšenie, že som sa ihneď pustil do roboty. Po troch hodinách gúglenia a opakovaných testoch som našiel pre mňa vhodný strihač natočených MPEG4 súborov - MPEG_Streamclip. Je intuitívny a pre hobíka plne postačujúci. Nasledovalo zostrihanie nahrávok do ďalej spracovateľných klipov.
Ďalšiu hodinu trvalo vyriešenie vhodné programu, ktorým sa ukázal Pinnacle VideoSpin. Opäť jasne pochopiteľné a intuitívne ovládanie a možnosti plne postačujúce hobby úrovni. Trial verzia nemá žiadne pre mňa citeľné obmedzenia. Formát exportu videa je nastaviteľný aj na MPEG4 s rozlíšením 1280x960 a nastaviteľným dátovým tokom, čo umožňuje vyťažiť zo záznamu z GoPro maximum.
Nasledovalo zhruba šesť hodín strihania, testovania, nastavovania a opakovaného exportovania videa, ale o 4:30 ráno som bol hotový. Výsledok víkendových príprav a jednej prebdetej noci si môžete pozrieť tu:
Formát videa MPEG2 s rozlíšením 720x480 a dátovým tokom 6000kb/s:
Video: Prípravy GoPro Chernobyl Tour 2012
Formát videa MPEG4 s rozlíšením 1280x960 a dátovým tokom 8000kb/s :
Video: Zoznamenie s GoPro pred GoPro Chernobyl Tour 2012
Sekvencia v pôvodnom stave z kamery vo formáte MPEG4 s rozlíšením 1280x960:
Video: GoPro Chernobyl Tour 2012
Budem sa snažiť, aby výstupy z expedície stáli za to.
Laňďal
Pridané: 02.04.2012 Autor: Landal Zdieľať
Súvisiace články:
- GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“ - Landal
- GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“ - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!