Anketa:
Na slovensko príde legenda stuntriderov Chris Pfeiffer
ZdieľaťPridané: 17.04.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5794 [Bleskovky - Novinky]
V rámci stretnutia priaznivcov BMW príde na slovensko aj legenda stuntriderov Chris Pfeiffer. Jeho exhibícia na námestí v Trstenej je niečo čo by si nemal nechať ujsť žiadny biker!
Chris Pfeiffer príde na Slovensko na pozvanie firmy FMoto, ktorá sa zaoberá predajom motocyklov BMW a zároveň organizuje už 10. stretnutie majiteľov a priaznivcov BMW Motocyklov na Slovensku Jeho exhibícia prebehne na Orave v sobotu 12. mája na námestí v Trstenej.
![]() |
Chris Pfeiffer:
- Nemecký profesionálny Stuntrider
- Narodený 20.4.1970
- Najdôležitejšie ocenenia:
- štvornásobný majster sveta v Stuntridingu - 2003, 2007, 2008, 2009
- štvornásobný Európsky šampión v Stuntridingu - 2004, 2006, 2007, 2008
- Víťaz Stuntwars USA 2006
- štvornásobný víťaz Erzberg Rodeo -1996, 1997, 2000, 2004
- Motorka: BMW F 800 R
- Viac info: www.chrispfeiffer.com
Videá:
Video: Chris Pfeiffer na streche BMW Tower
Video: Chris Pfeiffer vs. dvojbob
Video: Chris Pfeiffer Stuntriding 2010 Finálová jazda 1
Video: Chris Pfeiffer Streetbike Freestyle show - BMW Welt
Video: BMW HP2 na Erzbergu 2006 - Chris Pfeiffer a ďalší...
Pridané: 17.04.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Video-foto report: Legenda stuntridungu Chris Pfeiffer na Slovensku + rozhovor - Awia
- BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen - Awia
- BMW Concept Stunt G310 - zeON
- Fotoreport: Chris Pfeiffer otvoril BMW Motorrad v Banskej Bystrici - Awia
- Pozvánka: Dni BMW Motorrad Slovensko 2016 a vyhodnotenie All Bikers Rally 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!