Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 708 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30508
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12531)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na športové motocyklové podujatia konané tento víkend

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Pozvánka]

Ak nemáte žiadne plány na víkend do hľadáčika posúvame dvojicu podujatí: MM SR Mládeže a Slov.Pohár v motokrose v Skýcove, a Majstrovstvá Alpe Adria + M SR + Slov. Pohár CPM na Slovakiaringu

MM SR Mládeže a Slovenský Pohár v motokrose Skýcov

V nedeľu 22.apríla 2012 sa na motokrosovej trati v Skýcove uskutoční tohtoročné úvodné podujatie seriálu medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose mládeže a Slovenského pohára v motokrose. V rámci podujatia, ktoré organizačne zabezpečuje Motocross club Skýcov, sa predstavia mladí motokrosoví jazdci v triedach MX50, MX65, MX85, ktorí budú bojovať o prvé body do medzinárodných majstrovstiev SR. Súčasne sa otvorí i seriál Slovenského pohára tried MX1B, MX2B, MX4 a ČZ. Po dopoludňajších voľných a meraných tréningoch je štart prvej finálovej jazdy triedy MX1B na programe o 13,00. Dekorovanie víťazov jednotlivých tried sa uskutoční o 18,15 hod.

Majstrovstvá Alpe Adria + M SR + Slovenský Pohár CPM

V týchto chvíľach sa parkovisko rýchlostného okruhu Slovakia Ring v Orehovej Potôni zapĺňa motocyklovými jazdcami, účastníkmi otváracieho podujatia tohtoročných majstrovstiev SR a zároveň šampionátu Alpe Adria, ktorý je kvalifikáciou majstrovstiev Európy. Podujatie s názvom Veľká cena Slovenskej republiky cestných motocyklov 2012 sa uskutoční na Slovakia ringu v dňoch 20.- 22.4.2012.

Uvedené podujatie sa tu uskutoční už po tretí krát a každoročne sa v jednotlivých triedach presadzujú i slovenskí jazdci. V roku 2011v triede 125 SP slávil víťazstvo v kvalifikácii aj v pretekoch na domácom okruhu Michal Puškár, ktorý bol v celkovom hodnotení Alpe Adria Championship 2011 napokon na 2. mieste. V triede Superstock 600 vyhral celý šampionát aj preteky na Slovensku Lukáš Jasenský.

I v tomto roku sa 226 prihlásených jazdcov AAC priaznivcom rýchlostných motocyklov rpedstaví v triedach 125GP, 125SP, Supersport, Superstock 600, Superstock 1000 a Superbike. Medzi slovenskými jazdcami štartujúcimi v šampionáte budú chýbať dve mená a to Tomáš Svitok a Tomáš Krajčí, ktorý tak ako minulý rok počas podujatia na Slovakia ringu štartujú na podujatí SP Superstock 1000 (T.Svitok) a ME Supestockt 600 (T.Krajčí) v holandskom Assene.

Predĺžený víkend od 20. do 22. apríla 2012 na Slovakia Ringu však ponúkne motocyklovým nadšencom
oveľa viac! V rámci podujatia sa tu už od štvrtka 19.4.2012 uskutoční prvé podujatie nového seriálu SMF – Slovenského pohára cestných pretekov motocyklov a v sobotu rozsiahly multifunkčný areál okruhu privíta i účastníkov historicky prvého Motozrazu na Slovakia Ringu.

Časový harmonogram podujatia AAC sa nachádza na web stránke SMF: tu .

Pridané: 20.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »