Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1209 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME v motokrose Veľké Uherce – Slováci dominovali v EMX85

 Zdieľať

Pridané: 21.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4311 [Šport - Motocross]

Počas uplynulého víkendu sa na motokrosovej trati Vinohrad vo Veľkých Uherciach uskutočnili majstrovstvá Európy v motokrose tried EX Open, EMX85 a EMX85. Celkovo sa na štart postavilo 87 jazdcov z desiatich krajín.

Pre slovenské farby bola potešujúca hlavne trieda EMX85, kde sa na záverečný stupeň víťazov postavili hneď dvaja Slováci. Zvíťazil Denis Poláš pred druhým Kristensom Drevinskisom z Lotýšska a ďalším slovenským jazdcom Pavolom Repčákom na treťom mieste. V prvej jazde síce zvíťazil Karl-Robert Reinike z Estónska pred dvojicou Slovákov Denisom Polášom a Pavolom Repčákom. V druhom finále dominoval ďalší zo slovenských jazdcov Richard Šikyňa, za ktorých dojazdil celkový víťaz Denis Poláš a Kristers Drevinskis z Lotýšska. Richard Šikyňa, líder tohtoročných majstrovstiev SR a i ČR triedy MX85, pre technické problémy na svojom motocykle KTM prvú jazdu nedokončil.

V kubatúre najmladších jazdcov EMX65 v prvej finálovej jazde zvíťazil ruský jazdec Timur Petrashin pre druhým Ukrajincom Mykola Moskaljukom a ďalším Rusom Danilom Balandinom. Mladučký ruský jazdec Timur Petrashin zvíťazil i v druhej jazde pred Moskaljukom, tretí dojazdil Andreas Hiemägi z Estónska. Konečné poraie triedy EMX65 vo Veľkých Uherciach kopírovalo výsledky prvej jazdy: 1. Timur Petrashin (RUS), 2. Mykola Moskaljuk (UKR), 3. Danil Balandin (RUS). Zo slovenských jazdcov skončil najlepšie Denis Šikyňa na 14.mieste.

V prvej finálovej jazde seniorskej triedy EMX Open zvíťazil Evgenij Tyletski z Bieloruska pred Romanom Morozovo z Ukrajiny a Matejom Jarošom z Chorvátska. Víťazstvo v druhom finále patrilo Artemovi Sadilovovi z Ruska pred druhým Bielorusom Tyletskim a slovenským jazdcom Tomášom Šimkom. V konečnom súčte dvoch finálových jázd zvíťazil Evgenij Tyletski pred druhým Artemom Sadilovom z Ruska a Matejom Jarošom z Chorvátska. Za medailovou trojicou skončili hneď traja slovesnkí jazdci, Tomáš Šimkovi na štvrtom mieste, Vladimír Kasala 5.miesto a Andrej Bilčík 6.miesto.

Napriek sledovanému úspechu slovenských hokejistov sa na zápolenie motokrosových jazdcov vo Veľkých Uherciach prišlo pozrieť viac ako 4 500 divákov, ktorým usporiadateľský Motoclub Veľké Uherce pripravil veľmi zaujímavé športové podujatie na novej upravenej trati, ktorej pripravenosť bola vyzdvihnutá i medzinárodnou jury.

Pridané: 21.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »