Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2085 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda venovala dvojicu motoriek rodine Marca Simoncelliho

 Zdieľať

Pridané: 17.07.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4970 [Šport - MotoGP]

Honda Racing Corporation v sobotu odovzdala Paolovi a Rosselle Simoncelli dva motocykle na počesť a pamiatku ich syna Marca.

Marcova závodná mašina RC212V a 'Super Sic' inšpirovaná Honda CBR1000RR boli predstavené na okruhu Mugello, pred komunitou ľudí z paddoku, ktorí chceli tento emotívny deň prežiť s Marcovou rodinou.

Shuhei Nakamoto, výkonný vice-prezident HRC, predstavil závodný stroj z roku 2011 s číslom 58, ktorý bude vystavený v Simoncelliho múzeu.

Špeciálnu 'Super Sic' Hondu CBR 1000RR, ktorú navrhol Aldo Drudi, predstavil Minoru Kato, riaditeľ motocyklovej divízie Honda Europe. Táto motorka bude ponúknutá v aukcii na Ebay v nasledujúcich týždňoch a zisk pôjde do nadácie Marco Simoncelli Foundation. Víťaz aukcie bude predstavený v novembri na výstave EICMA v Miláne, kde si svoju motorku aj prevezme.

Súvisiace články:

31.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6285 [Šport - MotoGP]

-

Ciao Super Sic #58 - fotoreport z Coriana

Tragická nehoda Marca Simoncelliho otriasla celým svetom, ale nikde to nebolo vidieť viac ako v Taliansku, kde som sa koncom minulého týždňa ocitol aj ja.

 

23.10.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10786 [Šport - MotoGP]

-

Marco Simoncelli podľahol zraneniam

Na dnešných pretekoch MotoGP na okruhu v Sepang, došlo v druhom kole k vážnej nehode troch jazdcov. Pre jedného z nich, sa stala nehoda osudnou.

 

Zdroj: HRC

Pridané: 17.07.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »