ISSN 1336-6491 | Online: 1177 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tím MX Slovakia na pretekoch v Širokom

 Zdieľať

Pridané: 24.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1746 [Šport - Motocross]

V Širokom sa v nedeľu uskutočnilo štvrté podujatie Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose mládeže. V triede MX 85 sa predstavila aj trojica pretekárov tímu MX Slovakia, Richard Šikyňa, Jaroslav Antalič a Tomáš Kohút.

Šikyňa zvíťazil v kvalifikácii a v prvej jazde, v druhej doplatil na poruchu brzdy, skončil druhý a rovnaké miesto si zo Širokého odniesol aj celkovo. V priebežnom poradí sa však dostal na čelo, kde má na druhého v poradí jeden bod k dobru. Priebežne štvrtý je Kohút, ktorý v Širokom obsadil desiate a piate miesto. Antalič, ktorý pre zranenie vynechal dve podujatia, je na jedenástej pozícii priebežne, keď v Širokom skončil dva razy šiesty.

 Richard Šikyňa
Richard Šikyňa

Richard Šikyňa, 2. miesto:„V prvej jazde som odštartoval na treťom mieste, ale hneď v prvej zákrute som sa dostal na prvé miesto, ktoré som udržal až do cieľa. Štart druhej jazdy sa podobal tomu v prvej jazde, no v druhom kole sa prejavila porucha na zadnej brzde, klesol som na druhé miesto a druhý som bol aj v cieli. S výsledkom som spokojný, aj trať mi sadla, i keď si myslím, že bez tej poruchy by som bol vyhral.“

 Jaroslav Antalič
Jaroslav Antalič

Jaroslav Antalič, 5. miesto:„Nevyšiel mi štart prvej jazdy, odchádzal som až niekde vzadu a musel som to potom dobiehať. To sa mi aj podarilo, ale už som nemal sily na ďalší boj. Aj v druhej jazde som nemal dobrý štart, ale dokázal som sa prepracovať na štvrté miesto, z ktorého som sa potom prepadol na šieste. Chýba mi rýchlosť, lebo po zranení mám stále problém s fyzickou kondíciou. S výsledkom teda spokojný byť nemôžem.“

 Tomáš Kohút
Tomáš Kohút

Tomáš Kohút, 7. miesto:„Do prvej jazdy sa mi podarilo dobre odštartovať, ale spadol predo mnou súper, ktorému som sa nestačil vyhnúť a spadol som tiež. Kým som sa pozbieral, tak súperi boli preč a tá strata sa už nedala dohnať. Aj do druhej jazdy som vyštartoval dobre, ale predbehli ma niektorí jazdci, ktorým som to však dokázal oplatiť. Škoda prvej jazdy, mohol som byť spokojnejší.“

Pridané: 24.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »