ISSN 1336-6491 | Online: 1177 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tím MX Slovakia na dvoch frontoch

 Zdieľať

Pridané: 30.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2304 [Šport - Motocross]

Trojica pretekárov slovenského tímu MX Slovakia sa cez víkend predstavila na dvoch pôsobiskách. Richard Šikyňa štartoval v nemeckom Geildorfe na pretekoch seriálu ADAC MX Junior Cupu a Tomáš Kohút s Jaroslavom Antaličom na voľných medzinárodných pretekoch triedy MX 85 vo Sverepci.

V Nemecku bola pre nepriaznivé počasie zrušená prvá jazda triedy MX 85 a Šikyňa, ktorý v kvalifikácii obsadil 14. miesto, skončil v jazde druhej deviaty a deviata pozícia mu patrí aj v priebežnom hodnotení seriálu.

Vo Sverepci sa konali Medzinárodné majstrovstvá Slovenska seniorov, v rámci ktorých svoje voľné preteky absolvovali aj mladí jazdci v triede MX 85. Tomáš Kohút a Jaroslav Antalič si v oboch jazdách vymenili 3. a 4. miesta a celkovo skončili na 4., resp. 5. mieste.

Richard Šikyňa, 9. miesto – ADAC MX Junior Cup Geildorf: „Prvá jazda bola pre dážď a množstvo blata zrušená, čo mi je veľmi ľúto. Po štarte druhej som jazdil na pätnástom mieste, z ktorého som sa postupne prebojoval na ôsme. V závere som mal technický problém, klesol som na konečné deviate miesto. Keď som prišiel do depa, tak som mal celkom prázdnu nádrž, unikal mi benzín. Nakoniec som s deviatym miestom spokojný, len škoda tej neuskutočnenej prvej jazdy.“

Tomáš Kohút, 4. miesto - Sverepec: „V prvej jazde som mal celkom dobrý štart, no v druhom kole som dostal defekt, klesol som na štvrté miesto a to som aj dokázal udržať až do konca. Do druhej jazdy sa mi až tak dobre nepodarilo odštartovať, klesol som na siedme miesto, ale prepracoval som sa postupne na tretie miesto v cieli. Až na ten defekt som bol teda s pretekmi spokojný.“

Jaroslav Antalič, 5. miesto - Sverepec: „Po dobrom štarte v prvej jazde mi v druhom kole začal vynechávať motor, nakoniec sa spamätal a ja som sa prebojoval až na tretie miesto. Do druhej jazdy som odštartoval prvý, ale po nedávnom zranení stále cítim rezervy vo fyzickej kondícii a navyše po vyčerpávajúcej stíhačke v prvej jazde som strácal sily a nakoniec som sa prepadol na štvrté miesto. Celkovo ale preteky hodnotím dobre.“

Pridané: 30.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »